به مناسبت روز قلم برگزار شد آیین تجلیل از معلمان شهر گلگیر

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: آیین تجلیل از معلمان شهر گلگیر به مناسبت روز قلم و به همت شهرداری و شورای اسلامی شهر گلگیر در مسجدسلیمان برگزار شد .

این آیین شامگاه دیشب و به مناسبت روز قلم با حضور جمعی از مسئولین محلی شهرستان مسجدسلیمان و شهر گلگیر در محل تالار فرهنگیان برگزار گردید .

در این مراسم اردوان قنبری معاون فرماندار ، بیژن قنبری بخشدار گلگیر ، منوچهر قاسمی منجزی مدیر آموزش و پرورش ، اعضای شورای اسلامی شهر ، مهندس علی شجاعی شهردار گلگیر و اصحاب رسانه شهرستان حضور داشتند .

مدیر آموزش و پرورش شهرستان مسجدسلیمان در این مراسم طی سخنانی با اشاره به نقش و جایگاه معلم در جامعه گفت : سواد تنها خواندن و نوشتن نیست بلکه آگاه شدن به حق و حقوق قانونی را نیز شامل می شود .

منوچهر قاسمی منجزی ادامه داد : معلم  علاوه بر آموزش سواد به دانش آموز ، بدنبال آگاه بخشی و آگاه سازی است و نهادینه شدن تجلیل از این قشر آگاهی بخش موجب ارتقای فرهنگ جامعه می گردد .

این مقام ارشد حوزه آموزش شهرستان مسجدسلیمان در تبیین سیاست های این اداره گفت : رویکرد و سیاست کاری ما توجه به آموزش روستاها و نقاط دورافتاده از شهر و رسیدن وضعیت آموزشی آنها به سطح آموزشی شهر مسجدسلیمان می باشد .

وی با عنوان اینکه شهر گلگیر علیرغم دور بودن از مرکز شهرستان دارای ظرفیت و پتانسیل مناسبی برای رشد و توسعه می باشد افزود : همدلی و همکاری مردم این شهر و خواسته عمران و آبادانی منطقه توسط دوایر دولتی که با جدیت و پشتکار همراه است و در کنار آن برخورداری منطقه از مواهب طبیعی همچون آب و خاک مناسب آینده خوبی را برای توسعه و عمران این شهر تازه تاسیس فراهم آورده است .

وی در پایان سخنان خویش با عنوان اینکه برای باقی نماندن حتی یک بی سواد در شهرستان تلاش ویژه داریم گفت : در بازدیدی که از زندان شهرستان بمنظور ارزیابی سطح سواد زندانیان داشتیم متوجه گردیدیم که تعداد ۵۹ نفر از زندانیان فاقد سواد خواندن و نوشتن می باشند .

وی افزود : پس از برنامه ریزی و هماهنگی با مسئولان قضایی شهرستان هم اکنون کلاس های آموزشی برای بهره مندی این افراد از نعمت خواندن و نوشتن در زندان شهرستان دایر گردیده و تا بدانجا پیش خواهیم رفت که هیچ بی سوادی در شهر ما باقی نماند .

شهردار گلگیر نیز که بانی برگزاری این مراسم بود طی گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ما در خصوص اهداف برگزاری این آیین گفت : با توجه به اینکه اعتقاد داریم رسالت راستین معلم همان رسالت پاک انبیاء است و معلم جز با انسان سازی و کمال بخشیدن هدف دیگری ندارد در ماه میهمانی الهی تصمیم به تجلیل از این رسولان راستی ، صداقت و آگاهی گرفتیم .

علی شجاعی در خصوص نقش و جایگاه مقام معلم در جامعه گفت : معلم کسی است که تشنگان معرفت و دانش را به حیات می رساند و اگر ما قدر دان معلم نباشیم خوبی ، زیبایی ، عظمت و فضیلت را که مورد توجه و عنایت حق تعالی است نادیده گرفته ایم .

وی در خصوص اقدامات انجام شده آن شهردای در توجه به آموزش و پرورش گفت : جناب دکتر مقتدایی استاندار محترم خوزستان در حمایت همه جانبه از آموزش و پرورش توسط سایر دستگاه های دولتی تأکید بسیار داشته اند و به تبعیت از این دستور شهرداری گلگیر اقدامات ارزشمندی را در خصوص هوشمند سازی مدارس صورت داده است .

وی با عنوان اینکه قشر معلم یک قشر آگاه ، روشن و بسیار زحمت کش است افزود : از آنجاییکه شهر گلگیر دارای بعد مسافت تا مرکز شهرستان می باشد و از امکانات رفاهی مناسبی بهره مند نیست ، این سفیران آگاهی با عشق و علاقه روزانه این مسافت را در شرایط نامناسب آب و هوایی طی می کنند تا به فرزندان این منطقه راستی ، صداقت و آگاهی را آموزش دهند  از این رو با همفکری و هماهنگی اعضای محترم شورای شهر تصمیم گرفتیم با برگزاری این مراسم از زحمات این عزیزان تقدیر نماییم .

در پایان این مراسم با اهدای لوح تقدیر و هدایایی از زحمات ۲۷ معلم شهر گلگیر تجلیل به عمل آمد .

یادآوری می نماید شهر تازه تأسیس گلگیر که از جمله توابع شهرستان مسجدسلیمان می باشد در سال ۱۳۹۱ با موافقت وزارت کشور شهر ارتقاء یافت . این شهر که در فاصله حدوداً ۴۰ کیلومتری از شمال شرقی شهر مسجدسلیمان مرکز این شهرستان و در مسیر ارتباطی این شهر با هفتکل و ایذه و در دامنه کوه آسماری واقع گردیده با بهره مندی از آب فراوان و خاک مناسب دارای ظرفیت های مناسبی برای کشاورزی و دامپروری می باشد .

مسجدسلیمان – دانوش صالحی

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.