کارخانه سیمان مسجدسلیمان به تعهدات زیست‌محیطی خود عمل نمی کند

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: فرماندار مسجدسلیمان گفت: کارخانه سیمان شهرستان تاکنون به تعهدات زیست‌محیطی خود عمل نکرده است.

علیرضا گوروئی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در جلسات گذشته تذکراتی مبنی بر رفع مشکلات زیست محیطی به کارخانه سیمان این شهرستان داده شده  است.

وی افزود: همچنین مقرر شده که فیلترهایی برای رفع این آلایندگی‌ها نصب شود که تاکنون این مشکل حل نشده و بر قوت خود پایدار است.دوده ناشی از فعالیت‌های این کارخانه در شهر گلگیر از توابع شهرستان مسجدسلیمان مشکلاتی را برای مردم ایجاد کرده که اخطارهای داده شده به این کارخانه برای رفع مشکلات تاکنون مؤثر نبوده است.

گوروئی اضافه کرد: همه تلاش ما در راستای رفع مشکلات شهروندان و رسیدگی به حق و حقوق آنهاست و در این زمینه از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم بود.

عالی‌ترین نماینده دولت در مسجدسلیمان در ادامه توضیحات با اشاره به اینکه نصب و فعالیت این فیلترها باید به تایید محیط زیست استان برسد گفت: تاکنون فعالیت‌های این کارخانه به تایید محیط زیست استان نرسیده و این فیلترها نصب نشده است.

گوروئی با تاکید بر اینکه فرمانداری مسجدسلیمان به جد دنبال مشکل آلاینده‌های این کارخانه است عنوان کرد: در هفته آتی آخرین جلسه با مدیران کارخانه سیمان مسجد سلیمان برگزار خواهد که در صورت عدم رفع مشکل برخورد جدی صورت خواهد گرفت.

شکایات بسیاری از سوی مردم شهر گلگیر نسبت به فعالیت‌های این کارخانه در منطقه شده که مسئولان در حال پیگیری و رسیدگی به این مشکلات هستند.

 

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.