از بدو طراحی منطقه ویژه اقتصادی ماهشهر سایتی جداگانه برای صنایع پایین دستی درنظر گرفته شده بود

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: سرمایه گذاران صنایع تکمیلی این منطقه طی جلسه ای با حضور معاون مدیرعامل، مدیر سرمایه گذاری و رئیس برنامه ریزی و اطلاعات مدیریت سازمان منطقه ویژه، مشکلات و مسائل خود را مطرح و خواستار رفع موانع برای کسب و کار خود شدند .

در این جلسه که با هماهنگی واحد سرمایه گذاری سازمان منطقه ویژه تشکیل شده بود، معاون مدیرعامل این سازمان ضمن تاکید بر اهمیت صنایع پایین دستی در اقتصاد کشور و عزم دولت برای رونق صنایع پایین دستی، گفت: اهتمام به صنایع پایین دستی و رفع مشکلات آنها در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی بایستی به عنوان یکی از اولویتهای جدی مد نظر قرار گیرد .

قاسم امیری خاطر نشان کرد: در نظر گرفتن سایتی جداگانه و مستقل، برای صنایع میانی و تکمیلی پتروشیمی در طراحی اولیه منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی از بدو طراحی، نمایانگر اهتمام به این صنایع و در نظر داشتن زنجیره های پایانی آن بوده است .

وی با اظهار امیدواری به کسب نتایج مطلوب در حرکتهای جدید به سمت توسعه صنایع تکمیلی در کشور، تاکید کرد: هم اکنون صنایع مادر در کشور مستقر شده اند، اما ادامه ی این روند تا حلقه های پایانی زنجیره ارزش، نادیده گرفته شد و یک انقطاع در این زنجیره بوجود آمده است .

امیری، خوراک و تسهیلات را دو مشکل عمده این سرمایه گذاران برشمرد و اظهار کرد: ما در سازمان منطقه ویژه تلاش می کنیم تا مسائل این شرکتها را از طریق معرفی به سیستم بانکی و صندوق توسعه و همچنین پیگیری با واحدهای تامین کننده ی خوراک حل کنیم و شرکتها نیز تمام همت خود را بکار گیرند تا سایر موانع را مرتفع نمایند .

وی ادامه داد: انتظاری که از سرمایه گذاران محترم داریم این است که، سایر مشکلات خود را پشت دو مشکل اصلی، یعنی خوراک و تسهیلات مخفی نکنند و برای به بهره برداری رساندن طرح خود تلاش بیشتری کنند .

معاون مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی از همکاران خود خواست تا ضمن بازدید میدانی از پروژه ها، جلسات با مدیران و مسئولین شرکتهای خصوصی پایین دستی منطقه ویژه را به صورت دوره ای و مستمر برگزار و مسائل ایشان را پیگیری کنند .

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.