فاز دوم پتروشیمی کارون در آستانه افتتاح

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: پیشرفت فیزیکی طرح توسعه فاز دوم پتروشیمی کارون از ۹۶٫۵ درصد گذشت

بر اساس برنامه ریزی انجام شده با تهیه و رسیدن برخی کالاهای باقی مانده فاز دوم پتروشیمی کارون  بزودی (واحد ام دی آی) پیش راه اندازی خواهد شد.
محصول واحد ام.دی.آی طرح توسعه پتروشیمی کارون در صنایع تکمیلی پتروشیمی دارای مصارف متعدد و متنوعی است، این طرح از ظرفیت تولید سالانه حدود ۴۰ هزار تن  ام.دی.آی برخوردار است.
فوم های MDI دارای کیفیت بسیار بالایی است که در ساخت عایق های حرارتی کاربرد دارد و با تولید این محصول، کشورمان از واردات این فرآورده بی نیاز خواهد شد. با برنامه ریزی های انجام شده، افزون بر تامین نیاز داخل، امکان صادرات این محصول نیز وجود دارد.
تمام کالاها و تجهیزات موردنیاز این پروژه تامین و حدود ۴٠ درصد از آن از سوی سازندگان و تامین کنندگان کالای داخلی خریداری شده است.

به علت نزدیک بودن این مجتمع به منابع اصلی تامین کنندگان خوراک، هیچ گونه مشکلی از این بابت وجود ندارد و خوراک موردنیاز از طریق شرکت های مجاور تامین خواهد شد.
فاز دوم این مجتمع دارای ٢١ ساختمان است که با تولید نیتروبنزن، آمیلین و MDI تحول بزرگی در صنعت پتروشیمی کشور به وجود خواهد آورد.
بر اساس این گزارش پتروشیمی کارون نخستین شرکت پتروشیمی ایران است که بعد از انقلاب با جذب سرمایه‌ گذاری مستقیم خارجی احداث شده ،مجتمع پتروشیمی کارون با همکاری شرکت‌های کماتور سوئد و هانزا شیمی آلمان احداث شده که در این همکاری شرکت ملی صنایع پتروشیمی ۴۰ درصد و دو شرکت کماتور و هانزا هر کدام ۳۰ درصد از سهام این طرح را به خود اختصاص دادند.

در نهایت چون شرکت هانزا شیمی آن گونه که در مشارکتنامه مشخص شده بود، سرمیه‌گذاری نکرد، شرکت ملی صنایع پتروشیمی ۲۰ درصد از سهم این شرکت را به شرکت سرمایه گذاری صنایع پتروشیمی منتقل کرد.

به گزارش عصر جنوب: پتروشیمی کارون در منطقه ویژه اقتصادی بندر ماهشهر واقع گردیده و مساحت آن ۳۴ هکتار است.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.