با افتتاح نیروگاه سیکل ترکیبی مشکلات بندرماهشهر در زمینه انرژی رفع می شود

عصر جنوب: معاون وزیر ساعتی پیش ضمن بازدید از روند پروژه نیروگاه گازی سیکل ترکیبی گفت: با بهره برداری از پروژه نیروگاه گازی سیکل ترکیبی مشکلات ماهشهر در زمینه با انرژی الکتریکی رفع خواهد شد.

همایون حائری در حاشیه بازدید از پروژه نیروگاه گازی سیکل ترکیبی ماهشهر اظهار کرد: هدف از سفر به شهرستان ماهشهر بازدید از روند مراحل انجام پروژه نیروگاه سیکل ترکیبی است.

وی ادامه داد: در مرحله اول این پروژه ۴ واحد گازی و در مرحله تکمیلی ۲ بلوک سیکل ترکیبی که وظیفه تولید برق سیکل ترکیبی ۱۰۰۰ مگاوات در شهرستان ماهشهر را عهده دار می‌شوند افتتاح می‌شود.

معاون وزیر نیرو افزود: در حال حاضر ۲ نیروگاه در حال احداث هستند که یکی در شهرستان بهبهان و دیگری در شهرستان ماهشهر قرار دارد که به طور همزمان تا اواخر سال آیند وارد مدار تولید خواهند شد.

حائری تصریح کرد: ظرفیت این نیروگاه ۹۵۴ مگاوات است و یکی از نیروگاه‌های پیشرفته گازی کشور محسوب می‌شود که در شهرستان ماهشهر در حال احداث است که تمام مراحل طراحی، ساخت، نصب و راه اندازی توسط کار‌شناسان و متخصصان داخلی صورت گرفته.

وی خاطرنشان کرد: احداث این نیروگاه و ابزار‌های به کارگرفته شده همه بر اساس استاندارد‌های بین المللی و پیشرفته‌ترین سیستم‌های کنترلی در مدار تولید قرار خواهند گرفت.

معاون وزیر نیرو تاکید کرد: با بهره برداری این نیروگاه مشکلات ماهشهر تا حد زیادی در رابطه با انرژی الکتریکی رفع خواهد شد و نوسان ولتاژ و کمبود انرژی در استان برطرف و باعث پایداری ولتاژ شبکه خواهد شد.

وی افزود: همچنین این امر موجبات رونق اقتصادی و توسعه کشاورزی منطقه را فراهم خواهد کرد.

حائری در پایان افزود: تمام تلاش شرکت توانیر بر این است که صنعت برق طوری عمل کند که پشیتیبان زیر ساخت توسعه ملی و رفاه اجتماعی باشد.

منبع: تسنیم

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.