یک کشته و دو مصدوم بر اثر برق گرفتگی با ولتاژ ۳۳ هزار ولتی

عصر جنوب: روز پنجشنبه بر اثر حادثه‌ای در مجتمع پتروشیمی کارون، یک کارگر کشته و دو نفر دیگر دچار سوختگی شدند.

به گزارش عصر جنوب به نقل از ایلنا؛ در ساعت ۹ و ۴۵ دقیقه روز پنجشنبه (۱۵ آبان)، «اسلام جهانبانیان» کارگر برق کاری که از حدود یک سال پیش از طریق شرکت پیمانکاری «نیرو سازان مارون» در فاز ۲ پتروشیمی کارون مشغول به کار شده بود بر اثر برق گرفتگی جانش را از دست داد.

به گفته منابع خبری، این کارگر متخصص زمانی که همراه با ناظر فنی و دستیار ناظر وارد اتاق پست برق (substation transformer) شد، بر اثر میدان مغناطیسی ترانسفورماتوری که دارای جریان برق بود دچار برق گرفتگی می‌شود.

این منابع با بیان اینکه شدت جریان ۳۳ هزار ولتی ترانسفورماتور به حدی بود که جسم مرحوم جهانبانیان در کسری از ثانیه بر اثر حرارت ناشی آن سوزانده شد؛ گفتند: در نتیجه این حادثه دو کارگر دیگری که به عنوان ناظر و کمک ناظر در پست برق همراه متوفی بودند بر اثر حرارت ایجاد شده دچار سوختگی شدند.

به گفته این منابع پس از این حادثه یکی از دو کارگری که همراه کارگر متوفی وارد پست برق شده بودند به سرعت از محل حادثه بیرون آمده و فریاد زد: «این ترانفسورماتور که هنوز برق دارد».

این کارگران بابیان اینکه علت حادثه هنوز در دست بررسی است، در عین حال در تشریح شرایط کار کارگر متوفی تصریح کردند: مطابق اصول ایمنی و فنی حضور در پست برق نیازمند صدور مجوز فعالیت (پرمیت) است اما مواقعی هم پیش می‌آید که برحسب ضرورت فنی مسئله، کارگر با هماهنگی واحد ایمنی وارد پست برق می‌شود.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.