چاه های فاضلاب بدون درپوش شهروندان ماهشهر را به کام مرگ می کشاند + عکس

عصر جنوب؛ مدتی است که چاه های بدون درپوش در ماهشهر به یکی از دغدغه های مردم این شهر تبدیل شده است، بعضاً این چاه ها بیش از ۹ ماه است که بدون درپوش به حال خود رها شده اند و مسئولین مربوطه همچنان در خواب شیرین خود فرو رفته اند و به این موضوع کاملاً بی تفاوتند.

به گزارش عصر جنوب از بندر ماهشهر؛ چاه های فاضلاب بدون درپوش در ماهشهر به معضلی جدی و بلای جان شهروندان ماهشهری تبدیل شده است.

این چاه های فاضلاب بدون درپوش با اعماق چندین متری در نقاط مختف شهر و بولوارهای ماهشهر وجود دارند و منتظر کوچکترین لغزشند تا بلای جان شهروندان شوند و خانواده ای را داغدار کنند، اما در این میان مسئولین مربوطه با خیال راحت و آسوده به ادامه مدیریت درخشانشان ادامه میدهند و تا زمانیکه که حادثه جدی رخ ندهد قصد درپوش گذاری و رفع مشکل را ندارند.

چاه بدون درپوش

یکی از شهروندان منطقه فاز ۴ بندر ماهشهر در گفتگو با خبرنگار عصر جنوب گفت: “مدتهاست که این چاه ها بدون درپوشند و گاهی ساکنین برای جلوگیری از بوجود آمدن حوادث جدی و جبران ناپذیر صفحه های چوبی و یا تکه سنگی را برروی چاه های فاضلاب قرار می دهند اما پس از مدتی آنها هم از بین میروند و باز هم این چاه های عمیق بدون درپوش باقی می مانند و خطر جدی برای شهروندان.”

این شهروند ماهشهری در پاسخ به سوال خبرنگار عصر جنوب گفت: “بارها به اداره آب و فاضلاب و شورای شهر و حتی شهرداری بندر ماهشهر مراجعه کرده ایم اما در طول این مدت هیچ اقدامی صورت نگرفته است و فقط وعده های مبنی بر حل شدن مشکل و پیگیری موضوع را شنیده ایم و گویی مسئولین منتظر حادثه ای جدی و جبران ناپذیرند تا اقدامی صورت دهند.”

چاه های فاضلاب بدون درپوش علاوه بر خطرات احتمالی سقوط و آسیب های جانی در منطقه باعث انتشار بود تعفن و انتشار بیماری نیز می گردند.

 

چاه بدون درپوش ماهشهر - عصر جنوب

یکی دیگر از ساکنان منطقه فاز ۴ بندر ماهشهر در گفتگو با خبرنگار عصر جنوب گفت: چند چاه فاضلاب بدون درپوش در بولوار مقابل دبستان فرزندمان قرار دارد و ما همیشه این دلهره را داریم که نکند خدایی ناکرده اتفاقی بیافتد…”

این شهروند ماهشهری افزود: “متاسفانه مسئولین شهر ما فقط خوب حرف می زنند و هیچ عملی از آنها شاهد نیستیم، هر موقع از مشکلاتمان به آنها می گوییم با دادن وعده های پیگیری و حل مشکل ما را دست به سر میکنند و هیچ اقدام عملی صورت نمی گیرد”

وی ادامه داد؛ “ماهشهر قطب صنعت پتروشیمی و مرکز اقتصاد کشور است، این حق ما نیست که حتی چاه های فاضلاب شهرمان درپوش ندارد و بزرگترین دغدغه ما وجود درپوش فاضلاب و امنیت در عبور و مرور است. در هنگام شب که نور کافی وجود ندارد اگر شخصی که با منطقه آشنایی ندارد در چاه سقوط کند چه کسی پاسخ گوست؟ از شما خواهش می کنم که صدای ما را به گوش مسئولین برسانید.”

گفتنی ست؛ تماس های خبرنگار عصر جنوب با مسئولین مربوطه در ماهشهر بی پاسخ ماند.

چاه بدون درپوش ماهشهر- عصر جنوب

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.