پلمب ۲۰ واحد به‌دلیل گران‌فروشی و احتکار دربندر ماهشهر

عصر جنوب | رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت بندرماهشهر گفت: ۲۰ مورد در یک ماه گذشته به‌دلیل گران‌فروشی و احتکار توسط قرارگاه صنعت، معدن و تجارت پلمب شده و ۹۲ پرونده دیگر نیز تشکیل شده و در حال بررسی آن هستیم.

عبدالکریم آلبوغبیش اظهار داشت: ماه گذشته قرارگاهی با هدف مبارزه با گران‌فروشی و احتکار در شهرستان بندرماهشهر تشکیل شده که در این قرارگاه ۶ اکیپ برای بازرسی مناطق مختلف اعزام شدند.
وی افزود: یک اکیپ در شهرک طالقانی، یک اکیپ در شهر چمران و شهرک بعثت و ۴ اکیپ دیگر در بخش مرکزی مستقر شده‌اند؛ اکیپ‌های قرارگاه اداره صنعت، معدن و تجارت به‌صورت شبانه‌روزی گشت داشته و اگر در نیمه‌شبی به یکی از این اکیپ‌ها انبار احتکاری اطلاع داده شود فوراً در محل حضور پیدا می‌کنند.
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: قرارگاه اداره صنعت و معدن و تجارت از روز تشکیل تا ۷ مهر که به‌مدت یک ماه بوده بیش از ۱۵۰۰ مورد بازرسی داشته که به ۳۵۰ مورد آن اخطار داده شده است؛ ۳۰۰ واحد توسط قرارگاه ما مورد بررسی قرار گرفته که ۴۱ مورد آن شکایت مردمی بوده است.
وی گفت: ۲۰ مورد در یک ماه گذشته توسط قرارگاه صنعت، معدن و تجارت پلمب شده و ۹۲ پرونده دیگر نیز تشکیل شده و در حال بررسی آن هستیم؛ ۶ جلسه تنظیم بازار و ۵ جلسه کمیسیون نظارت توسط قرارگاه ما تشکیل شده است.
آلبوغبیش عنوان کرد: التهابات بازار به‌دلیل مشکلات حمل‌ونقل، نوسانات ارزی و هجوم مردم به مغازه و خرید اجناس و ذخیره آنها بوده که این ۳ عامل دلیل اصلی تشنج در بازار سطح کشور بوده است؛ در ماه گذشته اجناس دولتی اعم از مرغ منجمد، کشتار روز و شکر با قیمت دولتی در سطح شهرستان توزیع شده است.
وی در پایان خاطرنشان کرد: مشکلات حمل‌ونقل که بر روی بازار تأثیر گذاشته بود اکنون حل شده و از طرفی با ممنوعیت صادرات میوه و تره‌بار قیمت‌ها به حالت قبلی بازگشت است.
مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.