مراسم جشن گلریزان موسسه خیریه و مرکز نگهداری معلولین در شهرستان بندرماهشهر برگزار شد

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir: به گزارش عصرجنوب مراسم جشن گلریزان موسسه خیریه حضرت رقیه(س)  ومرکز نگهداری معلولین ذهنی بالای ۱۴سال با حضور معاون مشارکت های مردمی بهزیستی اداره کل استان خوزستان، مسوولین شهرستان بندرماهشهر و خیرین برگزار شد.

مهران کریمیان معاون مشارکت های مردمی بهزیستی اداره کل استان خوزستان، شامگاه سه شنبه در حاشیه مراسم گلریزان موسسه خیریه حضرت رقیه (س) بندرماهشهر اظهار کرد: از زمان راه اندازی این موسسه در سال  و نگهداری معلولین در این مرکز، سازمان بهزیستی به عنوان  متولی سلامت اجتماعی از همان زمان تاسیس در سال ۵۹  اقدام به راه اندازی چندین سازمان کرد.

وی افزود:  از همان ابتدا این سازمان  در اختیار مردم بوده و بیش از ۹۰ درصد فعالیت ها توسط خیرین و مردم انجام می شود و مفتخریم که ما در کنارشان هستیم.

معاونت مشارکت های مردمی اداره کل بهزیستی استان خوزستان خاطرنشان کرد: در سطح استان خوزستان افراد زیادی تحت پوشش سازمان بهزیستی هستند و حدود ۳۳ هزار نفر بی سرپرست و ۸۰ هزار ناتوان ذهنی را در خود جای داده است.

کریمیان ادامه داد: این آمار به گونه ای است که در بعضی شهرستانهای خوزستان از جمله شهرستان آبادان معادل دو الی سه استان شمالی مددجو وحود دارد.

وی افزود: در شهرستان بندرماهشهر نیز حدود ۵هزار خانواده بی سرپرست و معلول تحت پوشش هستند که نیاز به مسکن و اشتغال و لوازم ضروری منزل دارند.

این مسئول به میزان مراکز غیردولتی و خیریه در استان خوزستان اشاره کرد و گفت: در سطح استان خوزستان  یک هزار و ۸۰۰ مرکز غیردولتی و خیریه تحت پوشش بهزیستی است.

کریمیان در پایان بیان کرد:  جایگاه خیرین جایگاه ویژه ای است و تشویق مردم به انجام کار و نوع دوستی از باارزش ترین امور است،  اینکه بتوانیم لبخندی به اطرافیان بزنیم و ترویج محبت کنیم نوعی کار خیر  است، هر فردی با هر تخصصی که داشته می تواند کمک کند و به نوعی فرهنگ نوع دوستی و انفاق در جامعه را ترویج کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین غبیشاوی امام جمعه بندرماهشهر نیز در حاشیه برگزاری این مراسم ضمن تقدیر و تشکر از بانیان  این  مرکز و موسسه خیریه عنوان کرد: این مرکز در فاز اول برای نگهداری از معلولین ذهنی بالای ۱۴ سال و حمایت از زنان بدسرپرست و کودکان بی سرپرست بنا نهاده شده است.

وی افزود: در فاز دوم این طرح برنامه های دیگری جهت حمایت از نیازمندان شروع به کار خواهد کرد.

امام جمعه بندرماهشهر در پایان خواستار مشارکت همه مردم  دراین  امر خیر و حمایت از نیازمندان در ماه مبارک رمضان شد.

 

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.