۲۱۸ هزار دانش آموز خوزستانی آموزش محیط زیستی دیدند

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir: مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان با اشاره به آموزش ۲۱۸ هزار نفر دانش آموز فعال محیط زیست در این استان گفت: با اجرای طرح محیط یاران، فعالان حوزه آموزش محیط زیست خوزستان رتبه نخست را در کشور به خود اختصاص دادند.

احمدرضا لاهیجان زاده دوشنبه در حاشیه آیین تقدیر از محیط یاران بندر ماهشهر در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: طرح آموزشی محیط یار با هدف ارتقای آگاهی و دانش شهروندان در جامعه با اولویت آموزش به کودکان، دانش آموزان، معلمان و خانواده آغاز شده است.

وی افزود: در تفاهم نامه ای با آموزش و پرورش از سال تحصیلی ۹۲ -۹۱ این آموزش ها به مرحله اجرایی رسید و تاکنون ۲۱۸ هزار دانش آموز در این طرح آموزش دیده اند.
وی اظهارکرد: به ازای هر ۲۰ نفر دانش آموز در خوزستان یک نفر محیط یار وجود دارد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: حدود ۱۹ هزار و ۷۰۰ معلم و ۲۷هزار و ۳۰۰ والدین دانش آموزان نیز، آموزش های محیط زیستی را در قالب این طرح فراگرفتند.

لاهیجان زاده با بیان اینکه با اجرای این طرح هوشیاری و حساسیت محیط زیستی لازم در جامعه نهادینه شده، افزود: تغییر نگرش شهروندان باعث مشارکت آگاهانه آنها در حفظ محیط زیست خواهد شد از این رو انتظار می رود نسبت به اوضاع محیط زیستی شهر محله و روستای خود احساس مسئوولیت کنند.

وی با بیان اینکه لازمه داشتن جامعه پایدار در حوزه محیط زیست ، افزایش سطح آگاهی زیست محیطی شهروندان و کودکان است، خاطرنشان کرد: طرح ‘محیط یار’ با همین هدف شروع شده و اجرای آن تا زمانی که بتوانیم جامعه خوزستان را تبدیل به جامعه ای یکپارچه و هوشمند محیط زیستی کنیم ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: در حوزه محیط یار و آموزش در خوزستان با فاصله زیادی نسبت به سایر استان ها پیشی گرفته ایم به گونه ای که در استان اصفهان تنها ۱۶ هزار نفر این آموزش ها را فرا گرفتند.

لاهیجان زاده گفت: یکی از مشکلات طرح محیط یار از لحاظ سخت افزاری نیازمالی است، ودولت به واسطه تنگنای مالی نتوانسته به این موضوع بپردازد، اما با کمک خیرین و صنایع سبز از جمله پتروشیمی امیرکبیر، بندرماهشهر نسبت به کل خوزستان دراین زمینه پیشتاز بوده است.

 

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.