بیرانوند: تلاش می کنیم تا امکانات در شهرستان بطور عادلانه تقسیم شود/ در شورای تامین طرح هایی در دست اقدام است تا بتوانیم آرامش را به سطح شهرستان برقرار کنیم

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir: به گزارش خبرنگار عصرجنوب، محسن بیرانوند  سرپرست فرمانداری بندرماهشهر در نشست خبری با اصحاب رسانه این شهرستان عنوان کرد: در بحث پروژه های نیمه کاره این شهرستان با تشکیل جلساتی در سطح استان ، شناسایی و احیای این پروژه ها و همچنین  استفاده از ظرفیت های موجود در دستور کار قرار گرفته است.

وی با اشاره به محدوده شهرستان بندرماهشهر وشهر بندرامام خمینی(ره)افزود: تلاش می کنیم تا امکانات در شهرستان بطور عادلانه تقسیم شود و در جهت رفع مشکلات و محرومیت های مناطق مختلف شهرستان برآییم.

بیرانوند در ادامه بااشاره به معضل بیکاری و عدم بکار گیری نیروهای بومی در صنایع شهرستان خاطرنشان کرد: در حال حاضر میزان بیکاری در کل کشور ۱۴٫۵ درصد است که این رقم در شهرستان به ۱۱٫۵ درصد و با توجه به ابلاغ اداره کار چیزی در حدود ۱۱ الی ۱۲ هزار نفر بیکار در شهرستان وجود دارد.

وی در ادامه افزود: با توجه به طرح هایی که در دست اقدام است و همچنین جلوگیری از استخدام نیروهای غیربومی ، در وهله اول ظرفیت های بومی منطقه در اولویت کار قرار بگیرد .

سرپرست فرمانداری بندر ماهشهر با اشاره به مدیران پروازی صنایع بیان کرد: وجود مدیران پروازی یکی ازمشکلات موجود در منطقه است که اعتراض استاندار خوزستان را نیز در پی داشته است.

محسن بیرانوند با تاکید بر تخصیص اعتبارات و اجرای پروژه های ورزشی در شهرستان گفت: با توجه به قول ها ومساعدت هایی که مدیر کل ورزش و جوانان داده اند ، بر آن هستیم تا شهرستان بندرماهشهر به قطب ورزشی استان و کشور تبدیل شود و از محل ارزش افزوده اعتبارات خوبی برای تکمیل پروژه های ورزشی در شهرستان تخصیص داده خواهد شد.

وی همچنین با اشاره به میزبانی مسابقات کشتی جام تختی در شهرستان افزود: یکی از نکات مثبت این میزبانی معرفی آداب و فرهنگ این شهرستان نه تنها در کشور بلکه  بر روی آنتن جهانی بود .

بیرانوند سرپرست فرمانداری بندرماهشهر بیان داشت: به دنبال اجرای طرح توسعه سه ساله در شهرستان هستیم که در این طرح جمع آوری اطلاعات جهت شروع کاراعم از بخش ها و قسمتهای مختلف شهرستان از جمله ورزش، راه و شهرسازی، اب و فاضلاب، توسعه روستایی و …بررسی و اعتبار آن تامین شود تا  بتوانیم به یک میانگین توسعه کشوری برسیم .

وی در خصوص اعتبارات شهرستان بندر ماهشهردر شورای راهبردی گفت:اعتبارات سال گذشته مبلغ۶۲ میلیارد تومان بوده که در قالب فصل‌های مختلف توزیع‌شده است و طبق توافق صورت گرفته که این مبلغ سال به سال ۲۵ درصد افزایش پیدا کند و در حال رایزنی با مسوولین شورای راهبردی هستیم که در صورت گرفتن موافقت ، رقمی بر اساس تعریف طرح سه ساله مشخص شود که  متناسب با نیازها و مشکلات شهرستان باشد که بتوانیم بعد از سه سال به خودکفایی لازم برسیم.

سرپرست فرمانداری شهرستان بندر ماهشهردر پایان  با اظهار نارضایتی از معضل تیراندازی های شبانه  گفت:  تیراندازی های شبانه در سطح شهرستان موجب برهم زدن امنیت و مختل کردن آرامش مردم است که ان شاالله درشورای تامین طرح هایی در دست اقدام است تا بتوانیم آرامش را به سطح شهرستان برگردانیم.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.