از تجمعات تا معارفه پشت درب‌های بسته؛

آنچه که در آموزش و پرورش بندرماهشهر پیش آمد

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir: حدود ۵ ماه پیش بود که عبدالواحد عبادی رئیس وقت اداره آموزش و پرورش به عنوان معاونت سیاسی و اجتماعی فرمانداری بندرماهشهر معارفه شد.

در همان روزها حسن عبادی معاون رییس وقت آموزش و پرورش، سرپرستی این اداره مهم و پرحاشیه را عهده‌دار شد.

از همان هفته نخست رایزنی ها برای انتصاب یک مدیر بومی آغاز شد که گاها با مخالفت های مدیرکل و گاه با مخالفت‌های نماینده و گاه با فشارها از سوی  برخی جناح های سیاسی مواجه می‌شد.

تا جایی که گفته می‌شد یک جناح سیاسی برای رد کردن همه گزینه‌های بومی تلاش کرده با این دلیل که اجازه نمی‌دهیم تفکر فلان این سازمان را به دست گیرد و فرق ندارد بومی باشد و یا نباشد و تنها از فلان جناح نباید باز تفکری بر اینجا حاکم شود!

عده ای هم بر یک گزینه خاص پای فشاردند تا ۵ ماه سپری شود و همچنان این اداره مهم با سرپرست اداره شود.

روز ۲۶ دی‌ماه خبری منتشر شد که بناست اداره آموزش و پرورش شهرستان بندرماهشهر باز رنگ رئیس و ثبات بر خود ببیند.

تنها چند دقیقه کافی بود تا عده ای فراخوان صادر کنند و بنر چاپ کنند و به دفتر امام جمعه بروند.

اعتراض به آنچه که مخالفت با گزینه غیر بومی‌ عنوان شده بود. عده ای هم معتقد بودند این یک حرکت سیاسی است، چرا که همان‌ گروه اجازه ندادند گزینه‌ی بومی بیاید و تجمع کنندگان معتقد به داشتن گزینه از بین خوشان بودند!

با حضور فرماندار در میان تجمع کنندگان و صحبت‌های فرماندار و امام جمعه آن شب هم سپری شد.

تجمع کنندگان قرار دوم خود را مقابل تالار محل برگزاری معارفه رئیس جدید آموزش و پرورش گذاشتند.

معارفه ای که تشخیص داده شد در محل فرمانداری شهرستان برگزار شود.

و عده ای چند نفره نیز با در دست داشتن یک بنر در مقابل درب فرمانداری و با آرامش تجمع خود را برگزار کردند.

حجت‌الاسلام عبدالحسین غبیشاوی امام جمعه بندر ماهشهر نیز هنگام ورود به فرمانداری به منظور شرکت در آیین تکریم و معارفه مدیر آموزش و پرورش این شهرستان، با حضور در میان تجمع کنندگان با آنها به گفت‌وگو پرداخت.

در جلسه معارفه چه گذشت؟ 

سرپرست فرمانداری مراسم معارفه گفت: تفکر بومی‌گرایی تفکر خوبی نیست، باید به قضایا فراجناحی و فرا قومیتی نگاه کنیم.

او با خیانت دانستن کارشکنی در امورات مسئولین گفت: در مورد مدیر تازه منصوب شده آموزش و پرورش بندر ماهشهر تحقیقات لازم را انجام داده‌ام و وی مدیر بسیار توانمندی است.

او همچنین از دیناروند خواست تا در انتصابات نگاه فراجناحی داشته باشد و با رعایت اصل شایسته سالاری از ظرفیت‌ها بهره بگیرد.

غبیشاوی امام جمعه بندرماهشهر نیز با زیبنده نداستن اعتراضات پیش آمده عنوان کرد: ای کاش امروز ‌با فضای آرام‌تری شاهد این مراسم ‌بودیم. در انتصابات ملاک باید شایستگی افراد باشد، اما در آموزش و‌ پروش انتخاب مدیر باید از بدنه خود شهرستان صورت بگیرد. مدیر بومی آشنایی بیشتری با وضعیت آموزش و پرورش شهرستان دارد.

امام جمعه با انتقاد از فضای حاکم بر این انتصاب افزود: هدف خدمت به نسل جوان و نوجوان است، لذا فضایی که پیش آمده باید به نحوی تلطیف شود.

دیناروند از ظهر امروز کار خود را به عنوان رئیس اداره آموزش و پرورش آغاز کرد و باید منتظر ماند و دید آیا طی ماه‌های آینده می‌تواند با عملکرد مثبت خود پاسخ حمایت های فرماندار را دهد و یا این اداره و فرهنگیان و دانش آموزان دوران بدی را سپری خواهند کرد و باید باز شاهد تغییر تحول در این اداره باشیم…

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

  • حسن علادی از سوی اقای تقی زاده رییس کل اموزش و پرورش استان عزل شدن این عده معترض وقتی تخلف های ایشون سر استخدامی های مربی های پیش دبستانی سر و صدا کرد که حتی وزیر اموزش و پرورش به موضوع واکنش نشون داد کجا بودن؟ قطعا گزبنه جدید از شرایط این چند ماهه بهتره !