جلسه انجمن کتابخانه های عمومی و نهضت مطالعه مفید در شهرستان بندرماهشهر برگزار شد

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir: به گزارش روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان بندرماهشهر، جلسه انجمن کتابخانه های عمومی و نهضت مطالعه مفید شهرستان بندرماهشهر به ریاست عبدالواحد عبادی معاون فرماندار و با حضور بلقیس حسینی بخشدار، پریسا مصطفایی سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان، سیدمسلم حسینی رئیس اداره کتابخانه های عمومی ، مجاهد نظارات رئیس شورای شهر و  دیگر اعضاء این انجمن و مدعوین در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد.

حسینی سرپرست اداره کتابخانه های عمومی شهرستان بندرماهشهر در جلسه انجمن و نهضت مفید مطالعه عنوان کرد: در حال حاضر با وجود ۷ باب کتابخانه ۱۱۹۰۰۰،هزار جلد کتاب و جمعی بالغ بر ۶ هزار عضو در کتابخانه های عمومی شهرستان بندرماهشهر وجود دارد.

در این جلسه “عبدالواحد عبادی” معاون فرماندار شهرستان با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص نهضت کتابخوانی مفید بیان داشت: باید مسئولین روابط عمومی های دستگاههای اجرایی با برنامه ریزی در خصوص تشویق و ترغیب کارکنان ،فرهنگ کتابخوانی را بالا ببرند .

وی افزود: ادارات می توانند با تشکیل شورای کتابخوانی در شهرستان کمک زیادی را جهت ترویج فرهنگ کتابخوانی و اجرای آن داشته باشند . توجه به امر توسعه و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی بخشی از کارهای مهم فرهنگی شهرستان است، استفاده از نمادهای کتاب و کتابخوانی در سطح شهر و همچنین لزوم حمایت شهرداری و صنایع موجود در شهرستان در ترویج این امر بسیار موثر خواهد بود.

سرپرست اداره کتابخانه های عمومی شهرستان بندرماهشهر در پایان با تاکید بر اولویت کتابخوانی در مناطق محروم شهرستان افزود:در طی دو سال گذشته بالغ بر ۵ هزار جلد کتاب به روستاهای اطراف اهدا شده است و همچنین با رایزنی های انجام شده اولویت آمادگی و تجهیز کتابخانه عمومی در شهرک رجایی در دستور کار قرار گرفته است .

وی در پایان افزود: ازمهمترین فعالیتی که ادارات می توانند در هفته کتاب داشته باشند ، تبلیغ در حوزه فرهنگ مطالعه ، اهداء کتاب به همکاران و تشویق کارکنان به عضویت خانواده هایشان در کتابخانه های عمومی نام برد.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.