با تلاش های رئیس اداره محیط زیست بندرماهشهر دستور تعطیلی پارک ارم ابطال شد/ تحویل ۳۰۰ قطعه انواع پرنده زینتی به باغ وحش بندرماهشهر

عصر جنوب: رئیس اداره حفاظت محیط زیست بندرماهشهر گفت: طی چند روز گذشته تعدادی پرنده زینتی از جمله طوطی کاسکو، کبوتر، فنج و سیره توسط دریابانی شهرستان بندر ماهشهر از یک قاچاقچی پرنده که قصد داشت این پرندگان را بصورت غیر قانونی از یکی از کشورهای حوزه خلیج فارس وارد کشور نماید کشف و ضبط شد.

ایرج سلیمانی به خبرنگار عصر جنوب گفت: با دستور دادستان و مطابق قانون شکار و صید، پرندگان ضبط و در اختیار اداره حفاظت محیط زیست قرار گرفت.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه این پرندگان بومی ایران نبوده و به لحاظ قوانین محیط زیست گونه های غیر بومی را نمی توان در طبیعت رها سازی کرد، پرندگان می بایست تحویل محل نگهداری (باغ پرندگان یا باغ وحش) مجاز قرار می گرفتند.

سلیمانی افزود: با توجه به اینکه شهرستان بندرماهشهر فاقد هرگونه باغ پرندگان و یا باغ وحش مجاز می باشد و باغ وحش واقع در پارک ارم نیز فاقد مجوز های زیست محیطی است و حتی از سوی سازمان حفاظت محیط زیست دستورتعطیلی باغ وحش پارک ارم صادر شده بود تلاش خود را برای رفع این محدودیت بکار بردیم که خوشبختانه با تلاش و پیگیری اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بندرماهشهر و بازدید معاون محیط طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست استان موفق به ابطال دستور سازمان متبوع شدیم.

سلیمانی در خصوص شرایط نگه داری پرندگان کشف شده گفت: از آنجا که شرایط نگهداری پرندگان در قفس بسیار نامناسب بوده و نحوه انتقال نیز به خوبی انجام نشده بود احتمال مرگ ومیر و بیمار شدن پرندگان زیاد بود، لذا به دستور دادستان محترم و اداره کل حفاظت محیط زیست استان، پرندگان زینتی به سرعت به باغ وحش های مجاز در استان که بیشترین آنها در شهرستان دزفول می باشند ارسال شده و تعداد بیش سیصد قطعه از انواع پرندگان نیز به باغ وحش پارک ارم تحویل شد تا از مرگ و میر آنها جلوگیری شود.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بندرماهشهر در پایان تاکید کرد: این اداره تمام تلاش خود را جهت حفاظت از محیط زیست منطقه بکار خواهد بست.

به گزارش عصر جنوب؛ اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بندرماهشهر عهده دار حفاظت از محیط زیست در دو شهرستان بندرماهشهر و هندیجان می باشد.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.