اختصاص ۹ میلیارد ریال برای راه اندازی تاسیسات جدید آب و فاضلاب در دریاچه نمک بندرماهشهر/ شهروندان ماهشهری دیگربا مشکل قطعی و افت فشار آب مواجه نمی شوند

عصر جنوب – asrejonoob.ir:معاون بهره برداری اداره آب وفاضلاب بندرماهشهر گفت: ظرفیت تولید آب با راه اندازی تاسیسات جدید در دریاچه نمک این بندر افزایش می یابد ومشکلات قطعی و افت فشار شهرستان نیز رفع می شود.

به گزارش ایرنا، حسین امیری ظهر چهارشنبه در نشست خبری با خبرنگاران افزود: راه اندازی این تاسیسات با سرمایه گذاری حدود ۹ میلیارد ریال بعد از ماه مبارک رمضان آغاز می شود.
وی در خصوص مشکلات اخیر قطعی آب در این شهر اظهار کرد: مشکلات اخیر قطعی آب در بندرماهشهر به چند دسته تقسیم می شود، یک مورد وقوع گرد و خاک و وزش باد شدید که منجر به قطعی برق در تاسیسات بالادست و سطح شهر می شود که خوشبختانه با اقدام به موقع همکاران ما در اداره برق، این مشکل رفع شد.
وی افزود: مشکل دیگر یکسان نبودن آب ورودی و خروجی شهر است و آب ورودی است ، این مقادیر به اندازه ای نیست که جوابگوی نیاز مصرفی شهروندان باشد آب دریافتی روزانه شهر ۷۰ هزار متر مکعب است که به دلیل مشکلات اخیر و کاهش آب از سوی اداره جنوب شرق این میزان به ۶۰ هزار تا ۵۷ هزار مترمکعب کاهش یافت و ما را برای پمپاژ مستقیم و مداوم آب به داخل شبکه با مشکل مواجه کرد.
معاون بهره برداری اداره آب وفاضلاب بندرماهشهر ادامه داد: ما با مشکل قطعی آب، افت فشار و در بعضی نقاط شهر آلودگی آب رو به رو هستیم، چون اداره جنوب شرق بدون اطلاع قبلی اقدام به قطع و کاهش آب می کند وگاه این قطعی طولانی می شود و ما نیز برای توزیع آب ناچار به کاهش پمپ ها می شویم وهمین عامل باعث افت فشار آب مخصوصا در مناطق انتهایی بندرماهشهر مانند فاز ۶ و ۷ و خیابان سعیدی می شود.
امیری در ادامه از افزایش ظرفیت تولید آب با راه اندازی تاسیسات جدید در دریاچه نمک بندرماهشهر خبرداد و گفت: طبق قول های مساعد مدیر اداره آبفا بندرماهشهر در صورت راه اندازی این تاسیسات تا حدود زیادی مشکلات قطعی و افت فشار شهرستان رفع می شود،در حال حاضر در حال جمع آوری اطلاعات مورد نیاز آن هستیم و این پروژه با سرمایه گذاری حدود ۹ میلیارد ریال از محل هزینه های جاری اداره بعد از ماه مبارک رمضان آغاز می شود.
وی اضافه کرد: با آغاز این پروژه، ۳ پمپ، اتصالات خروجی و ورودی و تابلوهای برق تامین می شود و با توجه به اینکه هر پمپ توانایی تولید آب به میزان ۲۴ هزار مترمکعب دارد، در صورت تامین به موقع و مناسب آب ورودی، دیگر قطعی آب در شهرستان نخواهیم داشت.
معاون بهره برداری اداره آبفا بندرماهشهر در ادامه با اشاره به مشکل فرسوده بودن شبکه آب و فاضلاب شهری بندرماهشهر افزود: از ۵۴۲ کیلومتر شبکه آب و فاضلاب شهری، ۳۲۰ کیلومتر آن فرسوده است که با توجه به قدیمی بودن تاسیسات ،نیاز به تعویض دارد و همین مسئله موجب شکستگی بیش از اندازه لوله ها و به دنبال آن قطعی و افت فشار مکرر می شود، با وجود مکاتبات بسیار انجام شده برای جذب اعتبار جهت سامان دهی شبکه، تا به حال اعتباری تخصیص داده نشده است.
امیری ادامه داد: مشکل جدی دیگر موثر در قطعی آب در شهر، عدم نصب مخازن آب از سوی شهروندان در منازل خود است، چرا که با وجود مشکلات ذکر شده تنها با ذخیره آب و مصرف آن در مواقع قطعی آب، قدری از مشکلات مردم کاسته می شود که در صورت عدم رعایت این موضوع شهروندان با مشکل قطعی آب و بعضا مشکلات بهداشتی بعد از برداشت از شبکه پس از هر بار قطعی مواجه می شوند.
وی اضافه کرد: با وجود اعلام قطعی قبل از هر بار شکستگی و نیز به تعمیر تاسیسات، متاسفانه این خاموشی زمان بر است و در این مدت با توجه به عدم وجود مخازن در منازل برخی شهروندان با کمبود ذخیره آب مواجه می شویم.
معاون بهره برداری اداره آبفا بندرماهشهر برای رفع قطعی آب در صورت ۴ پمپ کردن تاسیات آب شهر قول مساعد داد و گفت: در صورت افزایش ۴ پمپ در تاسیسات آب بندرماهشهر قطعا دیگر افت فشار و قطعی آب نخواهیم داشت اما در این مورد نیز در صورت شکستگی و نیاز به تعمیرات تاسیسات برای جلوگیری از آلودگی آب تا هنگام تعویض بخشهای فرسوده شبکه ، ضرورت دارد شهروندان به تهیه مخازن آب در منازل خود اقدام کنند.
امیری در پایان به برنامه دیگر اداره آبفا بندرماهشهر اشاره کرد و افزود: در صورت تامین اعتبار در نظر داریم برای سامان دهی به شبکه آب و فاضلاب شهر، ۳ تلمبه قدیمی در سطح شهرستان راجمع آوری و از مدار خارج کنیم و آنها را در یک تلمبه خانه جدید در ناحیه صنعتی به عنوان تاسیات مرکزی متمرکز کنیم.

 

عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.