آخوندی:فضای سرمایه گذاری در بخش کشتیرانی کشور مناسب است/اطمینان سرمایه گذاران از بازگشت سرمایه

عصر جنوب – asrejonoob.ir:وزیر راه و شهرسازی گفت:در زمان تحریم یکی از بخش‌‌های اقتصاد کشور که بیشترین آسیب را دید، کشتیرانی بود که در شرایط پساتحریم، موفق شدیم شرایط مناسبی برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی فراهم کنیم.

به گزارش ایرنا عباس آخوندی روز پنجشنبه در حاشیه سفر به شهرستان بندر ماهشهر و بهره برداری از چند طرح عمرانی در بندر امام خمینی (ره) در جمع خبرنگاران رسانه ها با تشریح شرایط کشور به ویژه بخش حمل و نقل و کشتیرانی، فضای سرمایه‌گذاری در کشور و بندر امام خمینی (ره) را در دوران پسابرجام، مناسب عنوان کرد.
وی ادامه داد:افزایش میزان سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و سرمایه گذاران داخلی و خارجی در زیرساخت های کشور به ویژه کشتیرانی به معنای افزایش اطمینان سرمایه‌گذاران از بازگشت سرمایه و دسترسی به بازار بین‌المللی است.
آخوندی ادامه داد:در دوران تحریم یکی از بخش‌‌های اقتصادی کشور که متوجه بیشترین آسیب شد، بخش کشتیرانی بود که در شرایط پس از تحریم موفق شدیم شرایط مناسبی را برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی فراهم کرده و افزایش صادرات و صادرات مجدد را محقق کنیم.
*** تشریح دستاوردهای سفر یکروزه به بندر امام خمینی (ره)
آخوندی با تشریح جزئیات پروژه‌های افتتاح شده در این سفر گفت: به منظور انجام عملیات صنعتی زمینی به مساحت ۱۱ هزار هکتار در پس‌کرانه‌های بندرامام خمینی پیش‌بینی شده است که کمک زیادی به صادرات و صادرات مجدد کالا می کند.
***بندر امام خمینی (ره) کانون تولید و صادرات کشور می شود
وزیر راه و شهرسازی در بخش دیگری از سخنانش گفت:طی مدت اخیر به دلیل فراهم شدن فضای اقتصادی مناسب در کشور، توانستیم پروژه‌های زیادی از جمله کارخانه روغن‌کشی و پروژه مخازن نگهداری فرآورده‌های نفتی را افتتاح کنیم که مسلما تاثیر قابل توجهی بر رونق اقتصادی و اشتغال‌زایی منطقه دارد.
آخوندی با بیان اینکه بند رامام خمینی (ره) ظرفیت تبدیل به کانون تولید و صادرات را دارد، افزود: ایده‌‌ای که آن را با جدیت پیگیری می کنیم آن است که بندر امام خمینی (ره) به کانون تولید و صادرات تبدیل شود و همین رویکرد در بندر عباس و بندر چابهار دنبال می شود.
***آغاز فاز نخست بازسازی ۱۳ کیلومتر خطوط ریلی
آخوندی ادامه داد: اتفاق مهم دیگری که پس از ۴۰ سال به وقوع پیوست، آغاز عملیات بازسازی کامل و مدرن سازی ۱۳ کیلومتر از ۸۰ کیلومتر خطوط ریلی در بندرامام خمینی بود که بتوانیم با تکمیل و ادامه این پروژه سهم بیشتری در در حمل و نقل ریلی داشته باشیم و کالاهای ورودی به این بندر به طور مستقیم بر روی ریل بروند.
*** آغاز عملیات خارج سازی مغروقه‌های آبراه خور موسی در بندرامام خمینی
وی در بخش دیرگی از سخنانش به آغاز عملیات خارج‌سازی مغروقه‌های آبراه خورموسی اشاره کرد و گفت: با آغاز عملیات خارج سازی مغروقه‌های آبراه خورموسی در شهرستان بندر ماهشهر، اصلی‌ترین مانعی که بر سر مسیر کشتی‌های این بندر قرار داشت رفع شد.
وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر لزوم لایروبی تمامی آبراه های بنادر کشور گفت:برای افزایش ظرفیت آبراه ها و آسان سازی امکان تخلیه و بارگیری ضرورت دارد تمامی آبراه‌ها لایروبی شوند که امروز در بندرامام خمینی (ره) با سرمایه‌گذاری بیش از ۲۰ میلیارد ریال موفق به بازسازی یکی از کشتی های لایروب و آغاز عملیات لایروبی شدیم.
آخوندی به ساخت و خرید یک فروند قایق گشت یگان حفاظت بندرامام خمینی (ره) اشاره کرد و گفت:موفقیت دیگر دولت در بندرامام خمینی ساخت و خرید یک فروند قایق گشت یگان حفاظت بود که به منظور صیانت از آبراه‌ها و افزایش امنیت بندر انجام گرفت و همه این موارد نشان از رونق و توسعه بندرامام خمینی (ره) در فضای مناسب اقتصادی فراهم شده در کشور است .
وی ادامه داد: تمامی فعالیت‌های انجام شده در بندر امام خمینی (ره) نشان از فراهم شدن زمینه ورود به عرصه بین الملل است که به راحتی می‌توان تجهیزات دریایی را از خارج از کشور تهیه کرده و به بازار بین‌المللی دسترسی داشت.
به گزارش ایرنا عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی روز پنجشنبه در سفر یکروزه به بندر امام خمینی (ره) شهرستان بندر ماهشهر خوزستان سفر کرد.
نشست صمیمی با سرمایه‌گذاران بخش خصوصی از دیگر برنامه‌های امروز وزیر راه و شهرسازی و هیات همراه وی است.
رئیس سازمان بنادر و دریانوردی کشور، غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان و علی گلمرادی نماینده مردم شهرستان های بندر ماهشهر، امیدیه و هندیجان در مجلس شورای اسلامی، منصور قمر فرماندرا ماهشهر و سعدالله عبداللهی مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان در این دیدار حضور داشتند.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.