فرماندار بندرماهشهر:گردشگری دریایی شهرستان در تعطیلات نوروزی آتی رونق می گیرد

 عصر جنوب – asrejonoob.ir: منصور قمر عصر سه شنبه در نشست هماهنگی ستاد تسهیلات نوروزی شهرستان بدر ماهشهر گفت: توسعه و راه اندازی گردشگری دریایی اقدامی نو در شهرستان بندر ماهشهر بود که با استقبال بی نظیر مردم روبه روشد.
وی در ادامه سخنانش با تاکید بر لزوم هماهنگی تمامی دستگاه های اجرایی شهرستان در خدمات رسانی به مسافران نوروزی، گفت:ارائه هر خدمتی باید در سایه همکاری و تعامل دستگاه های اجرایی محقق شود و در تحقق این مهم نیز از همه امکانات استفاده شود.
قمر با تاکید بر لزوم اطلاع رسانی مناسب دستگاه ها و رسانه ها برای جذب گردشگران نوروزی بر زیباسازی ورودی های شهرستان به ویژه میادین ورودی شهر تاکید کرد و گفت:ورودی هر منطقه در نگاه گردشگران، نشان دهنده میزان توسعه یافتگی آن است از این رو ضرورت دارد شهرداری های شهرستان در زیباسازی ورودی شهر با سرعت بیشتری عمل کنند.
فرماندار بندر ماهشهر همچنین بر لزوم نظارت قانونی دستگاه های نظارتی بر روند عرضه کالا و خدمات در شهرستان به شهروندان و مسافران تاکید کرد و افزود:گرانی کالا و خدمات از عوامل دفع مسافران و گردشگران از بازدید شهرستان است، لذا ازم است با نظارت قانونی بر بازار از گرانفروشی ها جلوگیری کرد.
قمر همچنین بر جمع آوری کریدورهای لوله های نفت در مرکز شهر تاکید کرد و گفت:وجود این کریدورها و نیزارهای اطراف آن در مرکز شهر، جلوه نامناسبی به شهر بخشیده است.
فرماندار بندر ماهشهر در پایان سخنانش بر آمادگی ستاد مقابله با حوادث شهرستان در ایام نوروز تاکید کرد و افزود:با توجه به شرایط آب و هوایی استان، ستاد مقابله با حوادث شهرستان نیز باید مانند ستاد نوروزی در ایام نوروز آماده باشد و تمامی تمهیدات لازم را در نظر بگیرد.
به گزارش ایرنا در منابع مختلف، گردشگری آبی با واژه هایی چون ورزش، تفریح و سرگرمی نیز همراه بوده که این نشان از نقش بسزای این نوع از گردشگری در پرکردن اوقات فراغت متقاضیان گردشگری دارد.
از سوی دیگر، با توجه به آلودگی ها، مصارف نادرست و خشکسالی هایی که کره زمین را با بحران آب روبرو کرده است، گردشگری می تواند به عنوان یک صنعت درآمدزا، اهرم قدرتمندی برای حفظ و حراست از منابع آبی جهان باشد و این مهم را از طریق ارائه راهکارهای مناسب به منظور استفاده پایدار و صحیح از منابع آبی امکانپذیر کند.
شهرستان بندر ماهشهر، ۸۳ کیلومتر مرز آبی با خلیج فارس دارد و به عنوان قطب پتروشیمی کشور و استان خوزستان مطرح است.

 

خبرنگار/ آمنه محتشمی

 

عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.