زمزمه تعطیلی دانشگاه پیام نور بندرماهشهر/ بلاتکلیفی دانشجویان و سکوت مسؤولان

 عصر جنوب – asrejonoob.ir: چند صباحی است زمزمه انحلال و تعطیلی دانشگاه پیام نور این شهرستان به گوش می‌رسد و همین مسأله باعث نگرانی و بلاتکلیفی دانشجویان این واحد دانشگاهی شده است.

هیأت مؤسس این دانشگاه سال‌ها پیش باید برای اختصاص زمین و احداث ساختمان آن اقدام می کردند اما بی‌توجهی به این موضوع باعث شده، دانشگاه پیام نور ماهشهر در فضایی نامناسب و با کمبود امکانات به حیات خود ادامه دهد.

عاطفه دانشجوی ترم آخر این دانشگاه به خبرنگار فارس می‌گوید: چند وقتی است صحبت از تعطیلی دانشگاه پیام نور می‌شود و این موضوع استرس زیادی را به من و دیگر دانشجویان وارد کرده است.

وی ادامه می‌دهد: این مسأله باعث نگرانی شدید ما شده و به شخصه هنوز نمی‌دانم چه تکلیفی دارم. ترم آینده فارغ‌التحصیل خواهم شد اما شایعه تعطیلی دانشگاه واقعاً مرا در بلاتکلیفی گذاشته است و نگران این موضوع هستم که اگر این اتفاق بیافتد تکلیف من و دیگر دانشجویان چه خواهد شد.

امید دیگر دانشجوی این دانشگاه نیز اظهار می‌کند: مراتب نگرانی خود را به گوش مسؤولان رسانده‌ایم اما هنوز پاسخ دقیق و مطمئنی از آنها دریافت نکرده‌ایم. مسؤولان دانشگاه قول داده‌اند موضوع را پیگیری و از تعطیلی آن جلوگیری کنند.

وی می‌افزاید: به ما حق بدهید به شدت نگران این مسأله باشیم. چرا که از سال‌ها پیش قرار بود فکر چاره‌ای برای بهبود وضعیت این دانشگاه و امکانات آن اندیشیده شود اما تنها شاهد وعده‌های مسؤولان بوده‌ایم و هیچگاه این وعده‌ها محقق نشده است.

مرضیه یکی دیگر از دانشجویان این دانشگاه است که به خبرنگار فارس می‌گوید: خانواده‌ام بسیار تعصبی و سختگیر هستند و فقط به دلیل نزدیکی این دانشگاه به خانه‌مان به من اجازه ادامه تحصیل دادند. اگر دانشگاه منحل شود به هیچ عنوان دیگر اجازه ادامه تحصیل نخواهم داشت.

وی تصریح می‌کند: با هزاران امید و آرزو وارد این دانشگاه شدم و اگر این اتفاق بد بیفتد تمام آرزوهایم بر باد فنا خواهد رفت. ای کاش مسؤولان حرف ما را بشنوند و برای جلوگیری از تعطیلی دانشگاه فکر چاره‌ای کنند.

سرپرست دانشگاه پیام نور ماهشهر نیز در این ارتباط اظهار کرد: زمزمه‌هایی مبنی بر تعطیلی دانشگاه پیام نور ماهشهر شنیده می‌شود اما به آن شدت نیست که گفته می‌شود.

عیسی رحیمی افزود: به دلیل فضای نامناسب و کمبود امکانات، صحبت‌هایی در مورد انحلال و تعطیلی این واحد دانشگاهی مطرح شده که در حال رایزنی برای جلوگیری از این اتفاق هستیم.

وی خاطرنشان کرد: در حال تلاش هستیم که هیأت مؤسس این دانشگاه اقدام به تشکیل جلسه کرده و با اتخاذ تصمیمات مناسب از تعطیلی و انحلال این واحد دانشگاهی جلوگیری کنند.

سرپرست دانشگاه پیام نور شهرستان بندر ماهشهر متذکر شد: امیدواریم که این اتفاق بد نیفتد، صحبت‌هایی با رئیس دانشگاه پیام نور استان، فرماندار بندر ماهشهر و دیگر اعضای هیأت مؤسس شده و قرار است جلسه‌ای در این رابطه برگزار شود و ان‌شاءالله شاهد این اتفاق نخواهیم بود.

رحیمی ادامه داد: مشکل چندان حادی نیست و این موضوع قابل حل است. دانشجویان بر اساس شنیده‌های خود دچار نگرانی شدیدی شده‌ و از مسؤولان خواستار پیگیری موضوع شده‌اند. مسؤولان نیز به آنها قول بررسی و پیگیری داده‌اند.

وی یادآور شد: با نماینده مردم منطقه در مجلس شورای اسلامی و همچنین فرماندار بندر ماهشهر موضوع را در میان گذاشته‌ایم و قرار شد دانشجویان نیز خواسته‌های خود را مطرح کنند، تا در نهایت ببینیم چه تصمیمی باید گرفته شود.

سرپرست دانشگاه پیام نور شهرستان بندر ماهشهر در پایان اضافه کرد: بحث انحلال و تعطیلی این واحد دانشگاهی مربوط به الان نیست بلکه حدود ۴ – ۵ سال است این موضوع مطرح می‌شود اما تاکنون در برابر این مسأله مقاومت کرده‌ایم و به امید خدا از این به بعد نیز این اتفاق نخواهد افتاد.

در هر صورت انتظار می‌رود مسؤولان و متولیان امر برای جلوگیری از انحلال و تعطیلی این دانشگاه و بلاتکلیف شدن بیش از یک هزار و ۲۰۰ دانشجو اقدامی عملی و عاجل صورت دهند.

چرا که شایسته نیست شهرستان صنعتی همچون بندر ماهشهر با وجود دارا بودن صنایع عظیم پتروشیمی و درآمدهای هنگفت، دانشگاه پیام نور آن به دلیل نداشتن فضای مناسب و امکانات کافی به تعطیلی کشیده شود.

گزارش از: فرشاد آل‌ناصر

 

عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.