امام جمعه شهرک طالقانی بندرماهشهر: توسعه شهرک طالقانی نیاز به هیچ گونه تحرک غیرقانونی ندارد

 عصر جنوب – asrejonoob.ir: امام جمعه شهرک طالقانی با بیان اینکه توسعه شهرک طالقانی نیاز به هیچ گونه تحرک غیرقانونی ندارد، گفت: شهرک طالقانی در آینده نزدیک شاهد تحول چشمگیری خواهد بود.

حجت‌الاسلام سید سلمان هاشمی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ماهشهر با اشاره به قرائت بیانیه کل ائمه جمعه خوزستان در نماز جمعه این هفته در تمام شهرستان‌های استان اظهار کرد: در این بیانیه ائمه جمعه خوزستان خواستار توجه ویژه مسؤولان به حل بحران‌های اخیر استان شدند.

وی افزود: مشکلات اخیر از جمله ریزگرد‌ها، قطعی برق و انتقال آب مواردی هستند که مردم انتظار دارند با تنظیم برنامه‌های مناسب رفع شوند.

امام جمعه شهرک طالقانی در ادامه به تجمع عده‌ای افراد در مقابل مصلی نماز جمعه شهرک طالقانی اشاره کرد و گفت: قبل از شروع نماز جمعه چند نفر از جوانان جویای کار شهرک طالقانی به دفتر امام جمعه مراجعه کرده و معترض بودند ولی با دعوت آن‌ها به آرامش مقرر شد در زمان مناسب با تعامل با مسؤولان مشکل آن‌ها پیگیری شود.

وی با انتقاد از تجمع افراد در مقابل مصلی شهرک طالقانی، خاطرنشان کرد: با وجود مشکلاتی که در شهرک طالقانی وجود دارد اما مردم نباید امید خود را از دست دهند بلکه صبر و بردباری خود را حفظ کرده و بدانند همه ما آن‌ها را حمایت می‌کنیم و با تلاش‌هایی که با تعامل با مسؤولان منطقه انجام شده بسیاری از مشکلات شهرک طالقانی رفع خواهد شد.

امام جمعه شهرک طالقانی در ادامه با اشاره به فعالیت‌های انجام شده در شهرک طالقانی، اظهار کرد: خوشبختانه با همکاری فرمانداری شهرستان بندر ماهشهر در چند سال اخیر به ویژه سال جاری با پیگیری‌های انجام شده اقدامات بسیار ارزنده‌ای در بخش عمرانی و اجتماعی انجام شده و ان‌شاءالله در سال جدید بسیاری از این اقدامات به ثمر خواهد نشست و شاهد تحولی چشم‌گیر در شهرک طالقانی خواهیم بود.

هاشمی افزود: خرید لوله به مبلغ یک میلیارد تومان با هدف بهسازی وضعیت آب و فاضلاب منطقه، احداث مصلی شهرک طالقانی با اعتبار اولیه ۷۰۰ میلیون تومان، احداث سالن ورزشی و بدن‌سازی و استخر سرپوشیده در زمینه ورزشی، آغاز ایجاد فضای سبز ورودی شهرک طالقانی، اختصاص سوله‌ای به منظور راه‌اندازی بازارچه اشتغال جوانان و سامان‌دهی کانال‌های روباز از جمله اقدامات انجام شده در این شهرک است.

امام جمعه شهرک طالقانی در ادامه به اجرای طرح توسعه ۶۰ هکتاری شهرک طالقانی اشاره کرد و گفت: خوشبختانه با پیگیری‌های انجام شده بالاخره پس از سال‌ها انتظار با اجرای طرح توسعه ۶۰ هکتاری مشکل سکونت‌گاه‌های غیررسمی در شهرک طالقانی رفع خواهد شد و مردم با وجود جمعیت بالای شهرک دیگر مشکل مسکن را نخواهند داشت که فاز یک این طرح تکمیل شده و مراحل اجرایی ابتدایی فاز دو نیز آغاز شده است.

وی ادامه داد: در بحث فعالیت‌های اجتماعی اخیرا مردم شهرک طالقانی شاهد گسترش فعالیت‌‌های اجتماعی در منطقه خود بودند که علاوه بر برنامه‌های فرهنگی و مذهبی، راه‌اندازی کارگاه اشتغال‌زایی بانوان برنامه‌های کمک‌آموزشی نیز در اماکن مذهبی و کتابخانه عمومی این شهرک اجرا می‌شود.

هاشمی با تقدیر از همکاری و تعامل بسیار خوب آموزش و پرورش با شهرک طالقانی، خاطرنشان کرد: خوشبختانه آموزش و پرورش ماهشهر همکاری بسیاری خوبی در زمینه‌های مختلف آموزشی از جمله بهسازی مدارس، مبارزه با بی‌سوادی و فعال نمودن مراکز نهضت سوادآموزی و کمک به خانواده‌های بی‌بضاعت برای حمایت تحصیلی فرزندانشان با همکاری خیرین به مبلغ ۲۰ میلیون تومان با مردم شهرک طالقانی داشته است.

وی ادامه داد: با وجود تمامی اقدامات انجام شده از چشم انداز و الگوی اسلامی مورد نظر برای توسعه شهرک طالقانی فاصله داریم چرا که علاوه بر اینکه اجرای طرح‌ها و برنامه‌های در نظر گرفته شده زمان‌بر هستند، رسیدن به چشم‌انداز مناسب مستلزم همدلی و همکاری مردم و حمایت‌های مسؤولان منطقه هستیم که ان‌شاءالله بتوانیم آن‌طور که شایسته مردم شهرک طالقانی است، خدماتی ارائه کنیم.

امام جمعه شهرک طالقانی در پایان با بیان اینکه مشکل بیکاری عمده‌ترین مشکل جوانان شهرک طالقانی است، خاطرنشان کرد: با وجود اقدامات خوبی که در رفع مشکل بیکاری جوانان منطقه انجام شده، اما همچنان این مشکل نه تنها در شهرک طالقانی در سراسر استان وجود دارد که این موضوع نیازمند جذب سرمایه‌گذار توسط مسؤولان برای راه‌اندازی کسب‌وکار و حمایت جوانان و تغییر نگرش جونان از تمایل به جذب ارگان‌های دولتی و شرکت‌های مختلف به ترویج کارآفرینی است.

عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.