امام جمعه خبر داد: شهرک طالقانی به شهر تبدیل می شود

عصر جنوب: امام جمعه شهرک طالقانی با اشاره به قول مساعد معاون وزیر راه و شهر‌سازی در مورد تبدیل شهرک طالقانی به شهر گفت: شهرک طالقانی به‌زودی به شهر تبدیل خواهد شد.

حجت‌الاسلام سید سلمان هاشمی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ماهشهر از تبدیل شهرک طالقانی به شهر در آینده نزدیک خبر داد و اظهار کرد: در سفر وزیر راه و شهرسازی به شهرستان ماهشهر مشکلات عمده شهرک طالقانی از جمله درخواست مردم مبنی بر تبدیل آن به شهر ارائه شد.

وی افزود: تمامی موارد پس از این سفر بررسی شد، که روز سه‌شنبه جلسه‌ای به این منظور با حضور نماینده ویژه وزیر راه و شهرسازی، ریاست اداره راه و مسکن و شهرسازی استان خوزستان، رئیس اداره راه و مسکن و شهرسازی ماهشهر و مسؤول واحد واگذاری املاک برگزار شد.

امام جمعه شهرک طالقانی در ادامه به حضور نماینده ویژه راه و شهرسازی به همراه ریاست اداره راه و مسکن و شهرسازی استان در شهرک طالقانی اشاره کرد و گفت: در این دیدار مصوباتی از جمله موضوع ۶۰ هکتاری اراضی، ۲۵ هکتار سکونت‌های غیر‌رسمی و شهر شدن شهرک طالقانی مورد پیگیری قرار گرفت.

هاشمی اضافه کرد: در این دیدار نیز ادله و ملزومات تبدیل شهرک طالقانی به شهر از جمله تراکم بالای جمعیت و مهاجرت‌های رو به افزایش و همچنین محرومیت‌های موجود مورد بررسی قرار گرفت که با موافقت حضار با موضوع همراه بود.

وی ادامه داد: تمامی موارد در زمینه تبدیل شهرک طالقانی به شهر مهیاست و قول‌های مساعدی از معاون راه و شهرسازی در این مورد داده شده است که اجرایی شدن این موضوع مستلزم پیگیری‌های جدی و نهایی فرماندار شهرستان، نماینده حوزه انتخابیه و اینجانب است.

خطیب جمعه شهرک طالقانی با اشاره به ظرفیت‌های موجود در شهرک طالقانی، خاطرنشان کرد: باتوجه به ظرفیت‌های موجود، محرومیت‌هایی که مردم این شهرک با آن رو‌به‌رو هستند به هیچ‌وجه پذیرفته نیست که ان‌شالله با تبدیل شدن به شهر بخش اعظم این محرومیت‌ها رفع خواهد شد.

هاشمی در بخش دیگری به اجرایی شدن مجدد طرح ۶۰ هکتاری شهرک طالقانی اشاره کرد و گفت: طرح ۶۰ هکتاری اراضی شهرک طالقانی به سمت شهر چمران از حدود ۱۰ سال پیش کلید زده شده بود و علاوه بر عدم انجام زیرسازی، اجازه ساخت در این اراضی رها شده داده نمی‌شد.

وی اضافه کرد: پس از سفر وزیر راه و شهرسازی به ماهشهر قول مساعدی مبنی بر اجرایی شدن این طرح در ۳ فاز داده شد و مقرر شد در الویت کاری استانداری خوزستان قرار گیرد که در حال حاضر نیز نقشه‌های ساخت آن مهیا شده است و در مرحله اجراست.

امام جمعه شهرک طالقانی در ادامه به کمبود ۶۵ هکتار زمین مسکونی در شهرک طالقانی اشاره کرد و گفت: با توجه به مهاجرت‌های بسیار در زمان جنگ تحمیلی به این منطقه و عدم توسعه، مردم این منطقه از کمبود منازل مسکونی رنج می‌برند، به گونه‌ای که هم‌اکنون در هر منزل ۵ خانوار زندگی می‌کنند.

هاشمی ادامه داد: در حال حاضر ۲۵ هکتار سکونت‌های غیر رسمی در شهرک طالقانی وجود دارد که بدون مجوز بوده و ساکنان این منازل را با تأمین امکاناتی از قبیل انشعاب برق و آب با مشکل مواجه کرده است.

وی در پایان عنوان کرد: در دیدار نماینده وزیر راه و شهرسازی و رئیس اداره کل راه و شهرسازی استان با مسؤولان دفتر اینجانب و بازدید آنها از این مناطق محروم مقرر شد در صورت امکان این مناطق نیز به طرح جامع ۶۰ هکتاری افزوده شده و به رفع مشکلات آن اقدام شود که این موضوع در حال بررسی است.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.