شاهدایی: نمی توانیم حساب صنایع را به شهرستان ها منتقل کنیم

عصر جنوب – asrejonoob.ir: معاون وزیر نفت گفت: نیروهای شرکت های پتروشیمی بیشتر متعلق به استان خوزستان است و نیروهای متخصص غیربومی را نیز به یک باره نمی توان از صنعت خارج کرد.

مرضیه شاهدایی اظهار کرد: در نشست با استاندار خوزستان بحث گردش مالی مطرح شد که یکی از خواسته های استاندار از شرکت های مستقر در منطقه نیز بود. استاندار همچنین محدودیت های موجود در بانک های استان را مطرح کرد.

وی افزود: مقرر شد تا زیرساخت های لازم در نظام بانکی استان خوزستان با مذاکرات استاندار فراهم شود. شرکت های پتروشیمی یک سری تعاملات بین المللی و آنلاین نیاز دارند که بروکراسی های داخل بانک به دلیل شهرستانی بودن جواب نمی دهد.

معاون وزیر نفت تصریح کرد: بومی را بستگی دارد چطور تعریف می کنید، چون بومی فقط شهر ماهشهر و سربندر نیست. البته تمام تلاش خود را به کار می گیریم تا شرکت های مستقر در پتروشیمی های ماهشهر از پیمانکاران بومی این منطقه استفاده کنند. از نظر قانونی یا از لحاظ سهمیه که شرکت ها باید داشته باشند، استان مطرح است و یک شعاع خاصی را برای این منظور نیز در نظر گرفته اند.

شاهدایی ادامه داد: نیروهای شرکت های پتروشیمی اکثرا متعلق به استان خوزستان است و جذب اکثر آنها از ۱۰ تا ۱۵ سال قبل انجام شده و نمی توان انتظار داشت که این نیروها را بیرون کرد تا نیروهای شهری بیاورند، به تدریج باید از نیروهای بومی و متخصص جایگزین آنهایی که دارند از صنعت خارج و یا بازنشسته می شوند استفاده کرد و یا در پروژه های جدیدی که اجرا می شود نیروهای بومی را به کار گرفت.

وی بیان کرد: HSE مسائل خاص خودش را دارد و شرکت های مستقر در پتروشیمی ماهشهر آن را دارند و اینطور نیست که نداشته باشند. حوادث در صنایع مختلف اجتناب ناپذیر است و این حوادث در صنایع شیمیایی، پتروشیمایی و نفتی که حادثه خیز هستند ریسک بالایی دارد.

مدیرعامل شرکت ملی پتروشیمی در راستای ارتقای فرهنگ ایمنی مجتمع ها در پتروشیمی نیز عنوان کرد: علت آتش سوزی بوعلی هم کاملا روشن و مشخص است و به هر حال هر آتش سوزی رعایت نکردن مسائل ایمنی است.

عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.