معاون وزیر نفت:نیمی از ظرفیت‌ تولید بخش پتروشیمی بلا استفاده مانده است

عصر جنوب:  معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی گفت:نیمی از ظرفیت تولید مجتمع های پتروشیمی کشور بدون استفاده مانده است.

مرضیه شاهدایی سه شنبه در نشست مشترک مدیران منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی بندر ماهشهر با غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان، گفت:دولت زیرساخت های احداث منطقه ویژه اقتصادی را فراهم کرده است و لازم است در زمینه سرمایه گذاری در بخش پتروشیمی گام برداشته شود.
وی با تاکید بر لزوم فراهم شدن بیش از پیش زمینه ورود بخش خصوصی و سرمایه گذار در این بخش، افزود:مناطق ویژه و زیرساخت‌ های موجود را دولت ایجاد کرده است و در ماهشهر نیز ظرفیت‌ های خوبی در بخش صنعت پتروشیمی وجود دارد که تنها از نیمی از ظرفیت موجود استفاده می ‌شود.
معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی با بیان اینکه از نیمی از ظرفیت یوتیلیتی مجتمع فجر ۱ و ۲ بهره ‌گیری می‌شود، ادامه داد:رشد و توسعه‌ ای که طی چند سال گذشته در ماهشهر و بندر امام صورت گرفته بسیار قابل توجه بوده و باید افزایش پیدا کند.
شاهدایی افزود:صنعت پتروشیمی در انجام مسئولیت ‌های اجتماعی پیشتاز بوده و باید در راستای توسعه پایدار این منطقه برنامه ریزی کرده و گام برداشت.
خانم شاهدایی در پایان سخنانش گفت:به دلیل برخی بی برنامه گی ها، توسعه ناهمگن در این منطقه ایجاد شده و شهرها متناسب با توسعه پتروشیمی‌ ها نبوده که لازم است این وضعیت تغییر کند.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.