گلایه آموزش و پرورش بندرماهشهر از عدم پرداخت بدهی شهرداری

عصر جنوب – asrejonoob.ir: رئیس اداره آموزش و پرورش بندرماهشهر از عدم پرداخت بدهی برق مدارس  ماهشهر و چمران توسط شهرداری ها خبرداد.

عبدالواحد عبادی در گفتگو با خبرنگار موج جنوب در بندرماهشهر ضمن تبریک هفته دفاع مقدس و آغاز سال تحصیلی جدید اظهارکرد: آغاز سال تحصیلی جدید با ۴۵۰۰ دانش آموز در مقطع ابتدایی همراه با جشن شوفه ها را آغاز نمودیم.

وی افزود: کلیه همکاران فرهنگی در طی دوره تعطیلات تابستان با امکانات مالی و انسانی با برنامه صحیح مقدمات سال تحصیلی ۹۶-۹۵ را فراهم کردند.

وی ادامه داد: آغاز سال تحصیلی ۹۶-۹۵ در سه مقطع ابتدایی ،متوسطه اول و دوم تعداد ۴۲۰۰۰ دانش اموز را با بهره گیری از ۲۲۰۰ همکار فرهنگی اعم از آموزگار و دبیر را داریم.

*دغدغه ها و نگرانی های آموزش و پرورش در سال تحصیلی

رئیس اداره آموزش و پرورش از عدم تعهد شهرداری ماهشهر و چمران در پرداخت بدهی برق مدارس اشاره کرد و افزود: متأسفانه  بدهی برق مدارس ماهشهر و چمران که مصوبه شورای آموزش و پرورش بوده توسط شهرداری ها پرداخت نگردیده است.

وی اضافه کرد: با توجه به آغاز سال تحصیلی جدید  از شهرداری های ماهشهر و چمران خواستار پرداخت بدهی برق مدارس در اسرع وقت بوده و آموزش و پرورش دغدغه ایی در خصوص مسائل آموزشی و تربیای نداشته باشد.

عبادی افزود: مصوبه دیگری در شورای آموزش و پرورش در رابطه با نام گذاری خیابانی در شهر ماهشهر بنام خیرمدرسه ساز داشتیم که عملی نشده و انتظار در تسریع این کار را داریم.

وی ادامه داد: یکی از عمدهترین مصوبات شورای آموز شو پرورش در اختیار گذاشتن سرئیس های رایگان برای مدارس دخترانه در روسناهای بخش مرکزی که از محل اعتبارات شورای راهبردی پتروشیمی  تتأمین شده است.

رئیس اداره آموزش و پرورش بندرماهشهر خاطرنشان کرد:  در آستانه بازگشایی مدارس سازمان تامین اجتماعی در یک اقدام بسیار نسنجیده مبلغ ۵۸۰ ریال از مطالبات آموزش و پرورش را بابت بدهی و جریمه دیرکرد در پرداخت برداشت نموده است.

وی در رابطه با سرویس مدارس گفت: پیمانکاران سرویس مدارس باید مورد تایید سازمان اتوبوسرانی و راهنمایی و رانندگی بوده در غیر اینصورت هیچ گونه همکاری از سوی آموزش و پرورش با رانندگان سرویس مدارس شخصی صورت نمی گیرد.

وی در خصوص افزایش سرویس مدارس خاطرنشان کرد و افزود: سرویسهای مدارس در سال تحصیلی ۹۶-۹۵ یه میزان ۵ در صد برای اتوبوس و ۷ درصد برای سواری افزایش داده شده است.

عبادی در خصوص مهاجر پذیر بودن ماهشهر افزود: با توجه به صنایع پتروشیمی در این شهرستان و مهاجر پذیر بودن نیروی انسانی سالانه به دانش آموزان اضافه شده و در بخش آموزش ابتدایی ۲ الی ۳ مدرسه جدید اخداث نمودیم.

وی به کمبود نیروی انسانی در آموزش و پرورش اشاره کرد و بیان نمود: متاسافانه کمبود شدید نیروی انسانی در بخش آموزش قریب به ۳۱۰ دبیر و آموزگار در سه مقطع ابتدایی ،متوسطه اول  و دوم مواجه بوده که تعداد ۸۰ کلاس درس بدون آموزگار داریم.

رئی اداره آموزش و پرورش در ادامه افزود: در بخش آموزش متوسطه اول با کمبود نیروی انسانی  مرد در مناطق کمتر توسعه یافته  شهرستان بدون دبیر در مدارس مواجه هستیم.

عبادی  ادامه داد: آموز شهای فنی و حرفه ایی که نیاز اساسی منطقه بوده در بخش هنرستانهای فنی و حرفه ایی در رشته های صنایع شیمیایی ،الکتومیک ، الکتروتکنیک ، معماری و مکانیک به شدت از نیروی انسانی در رنج بوده و با چالش بسیار جدی مواجه هستیم که امکان هیچ گونه توسعه ای در این بخش نمی باشیم.

وی اضافه کرد: امکان جذب دبیر بصورت حق التدریسی را نداشته و دبیران به لخاظ عدم پرداخت اضافه کاری برای پذیرش دضافه کاری انگیزه لازم را برای تدریس نخواهند داشت.

*اولویت های آموزش و پرورش برای سال تحصیلی ۹۶-۹۵ 

عبادی اولویت های اداره آموزش و پرورش بندرماهشهر را توسعه کمی و کیفی بر شمرد و افزود: توسعه کمی و کیفی در آموزش های پیش دبستانی ،انسداد مبانی بیسوادی ،جذب بازماندگان از تحصیل ،پوشش تحصیلی دانش آموزان دختر  روستایی در سه مقطع تحصیلی و توسعه تشکلهای دانش آموزی از اولویت های آموزش و پرورش در سال تخصلی ۹۶-۹۵ می باشد.

*آموزش پیش دبستانی اجباری

عبادی خاطر نشان کرد: آموزش های پیش دبستانی را یصورت وسیع و گسترده را برای نو آموزان اجباری دانسته و  خواستار برخورداری علمی بودن آنها تا قبل از شروع دئره دبستان می باشد.

*تأکید مناطق دو بازنه برای تحصیل

وی افزود: یکی دیگر از اولویت ها مناطق دو زبانه بوده که تأکید فراوانی برای تحصیل دانش آموزان آن مناطق داشته و ۲ دبیرستان دخترانه در روستای هشچه و خمزه از توابع بخش مرکزی کلنگ زنگی نموده و برای گسترش آموزش ۳ آموزشگاه ابتدایی را در مناطق کمتر توسعه یافته راه اندازی نمودیم.

هبادی بیان داشت:  علی رغم اینکه شهرستان صتعی و وجود ۲۱ مجتمع پتروشیمی کمبود فضاهای آموزشی باعث شده  که اکثر مدارس بصورت ۲ شیفته به کار خود ادامه دهند.

وی در پایان افزود: آموزش و پرورش از عدم  مجتمع رفاهی  در رنج بوده که از مسئولین شهرستان  انتظار داریم در این راستا نسبت به ایجاد مرکز رفاهی ویژه فرهنگیان  اهتمام به ورزند.

عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.