پتروشیمی های خوزستان به نمک سد گتوند نیازی ندارند

عصر جنوب – asrejonoob.ir: رئیس سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی بندر ماهشهر گفت: در این زمان پتروشیمی های استان نیازی به نمک ذخیره شده پشت سد گتوند ندارد.

سید امین شهیدی نیا در گفتگو با مهر اظهار کرد: در این چند وقت اخیر صحبت هایی در خصوص انتقال نمک های ذخیره شده پشت سد گتوند به پتروشیمی های استان مطرح شد که در زمینه امکان پذیر بودن این عمل نمی توانم اظهارنظر کنم اما پتروشیمی های استان نیازی به نمک ذخیره شده پشت سد گتوند ندارد.

وی افزود: تنها واحد کلر پتروشیمی امام و اروند نیازمند محصول نمک هستند که واحد کلر پتروشیمی بندرامام خمینی از مدار خارج و واحد اروند نیز با احداث حوضچه های تبخیری نمک مورد نیاز خود را تامین می کند.

شهیدی نیا گفت: تنها در صورت افزایش واحدهای پتروشیمی در منطقه شاید به نمک بیشتری نیاز داشته باشیم.

رئیس سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی بندر ماهشهر با اشاره به خروج واحد کلر پتروشیمی بندر امام خمینی تصریح کرد: آلودگی های ایجاد شده از سوی واحدهای پتروشیمی عموما به دلیل قدیمی بودن روش های تولید و تاسیسات این مراکز بوده که خوشبختانه در این زمان به دنبال اصلاح و جایگزینی روش های نوین هستیم.

وی در پایان عنوان کرد: توجه به محیط زیست و اکوسیستم منطقه یکی از دغدغه های همیشگی این واحدهای صنعتی بوده و بر اساس مصوبات شورای راهبردی که همه واحدهای پتروشیمی در آن حضور دارند، سالانه بودجه ای کلان در این خصوص به منظور اجرای پروژه های عمرانی و زیست محیطی اختصاص می یابد.

عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

 

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.