گردش مالی ۷ میلیارد دلاری مجتمع های پتروشیمی ماهشهر

عصر جنوب – asrejonoob.ir: فرماندار بندر ماهشهر با بیان نقش کلیدی صنایع پتروشیمی این شهرستان در رونق اقتصاد کشور، انتقال بخشی از سپرده مالی مجتمع های پتروشیمی این منطقه به بانک های استان را خواستار شد.

منصور قمر عصر سه شنبه در حاشیه نشست کارگروه صادرات و واردات استان خوزستان در فرمانداری ویژه آبادان، به خبرنگاران رسانه ها گفت:گردش مالی سالانه مجتمع های پتروشیمی شهرستان ماهشهر ۷ میلیارد دلار است و لازم است بخشی از این سپرده ها در بانک های استان خوزستان به گردش در بیاید.
وی اظهار داشت:حساب مالی سپرده های این مجتمع ها در خارج از استان قرار دارد و اگر تنها یک سوم این سپرده ها به بانک های شهرستانی یا استان منتقل شود تحول عظیمی در بخش تجارت، گردش سرمایه و اعطای تسهیلات شهرستان به وقوع می پیوندد.
فرماندار بندر ماهشهر ادامه داد:۷۵ درصد صادرات غیرنفتی استان خوزستان متعلق به بندر ماهشهر و صنایع پتروشیمی است و این شهرستان نقش مهمی در چرخه اقتصاد استان و کشور دارد.
وی تصریح کرد: وجود شعبه های بانک توسعه صادرات در مناطق ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) ضروری است و امیدواریم این شعبه ها به زودی در این منطقه گشایش یابد تا بازرگانان از تسهیلات آن بهرمند شوند.
به گزارش ایرنا در این نشست که با حضور فرمانداران شهرستان های آبادان، خرمشهر، شادگان و ماهشهر و جمعی از مدیران اقتصادی برگزار شد در خصوص آسان شدن روند صادرات کالا از بنادر شهرستان های جنوبی خوزستان تصمیم گیری شد.
منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ماهشهر شامل چندین مجتمع پتروشیمی به نام های فجر، اروند، امیرکبیر، بوعلی سینا، خوزستان، رجال، تندگویان، غدیر، فن آوران، کارون، لاله، مارون و نوید زر شیمی است و بندر ماهشهر را به مهمترین پایگاه پتروشیمی کشور تبدیل کرده است.

عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.