وزیر راه: از طریق کریدور بازرگان-بندرامام، اروپا به خلیج فارس متصل می شود

عصر جنوب-  وزیر راه و شهرسازی گفت : برای احیاء و ارتقاء کریدور بازرگان – بندر امام خمینی (ره) از مبدا آذربایجانغربی به عنوان مهمترین کریدور حمل و نقل ایران در آینده نزدیک عزم جدی داریم .

 آخوندی در جلسه شورای تامین مسکن و حمل و نقل آذربایجان غربی گفت : این کریدور کوتاه ترین مسیر اروپا به به خلیج فارس است و قصد داریم با ارتقاء سرویس و تبدیل بزرگراهها به آزادراهها زمینه بهره برداری از ظرفیت عمرانی و اقتصادی را فراهم کنیم .
وزیر راه و شهرسازی افزود :  بیشترین جمعیت ایران در استانهای کریدور بازرگان به بندر امام زندگی میکنند و احیاء و ارتقاء این کریدور در اقتصاد منطقه و بهبود زندگی مردم بسیار موثر است .
وی  توسعه کیفی شهرها را از دیگر اولویت های وزارت راه و شهرسازی بیان کرد و گفت : در حال حاضر ۱۹ میلیون نفر در شهرهای کشور در وضعیت بد مسکن زندگی می کنند و ارتقاء زندگی آنها با اجرای طرح بازآفرینی شهری در دستور کار وزارت راه و شهرسازی است .
وی با اشاره به کمبود اعتبارات افزود: در حال حاضر ۱۳۵ هزار خودروی بالای ۳۵ سال عمر در حمل و نقل جاده ای فعالیت میکنند که برای احیاء این بخش دست کم ۱۳ میلیارد دلار سرمایه گذاری لازم است . آقای آخوندی تصریح کرد دولت مصمم است با رفع تحریمها سهم ملت ایران را از امکانات جهانی تامین کند و اجرای طرح راه آهن قطار سریع السیر در مسیر تهران – قم – اصفهان با قرارداد خارجی ۲/۲ میلیارد دلار نمونه ای از این احقاق حق است .
مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.