پیام تبریک دکتر عبدالواحد عبادی به مناسبت روز خبرنگار

عصر جنوب – asrejonoob.ir: دکتر عبدالواحد عبادی رئیس آموزش و پرورش شهرستان بندرماهشهر طی پیامی فرارسیدن رووز خبرنگار را به اهالی قلم تبریک گفت.

متن تبریک دکتر عبادی بدین شرح است؛

جان نباشد جز خبر در آزمون هر که را افزون خبر جانش فزون
اقتضای جان چو ای دل آگهی است هر که آگه‌تر بود جانش قوی است
یکی از ویژگی‌های روح بلند وجستجوگرانسانی، کسب آگاهی و دانایی است وهمان است که باعث گردیده گاهی اوقات دانسته و گاهی هم نادانسته در اولین برخورد با دوستان ویاران همواره این سؤال را داشته باشیم که: چه خبر؟ هفدهم مردادماه در تاریخ ما روز بزرگ و سترگی است که هر انسان جویای آگاهی را در مقابل خود به تعظیم وا‌می‌دارد.

بی‌شک این روز همان روز سالروز شهادت شهید محمود صارمی که به‌روز خبرنگار نام‌گذاری شده است؛ خبرنگاری نه یک حرفه ونه یک شغل بلکه هنر است خبرنگار هنرمندی است عاشق که عشق او کشف حقایق و انتشار آن برای آگاهی بخشی به شیفتگان دانایی است.

به همین جهت خبرنگار انسان آزاده‌ای است که نه برای جا و مقام ونه برای مال‌ومنال ونه برای خوش‌خدمتی به بعضی‌ها بدنام کردن بعضی دیگر بلکه برای اعتلای حق ورهایی جامعه ازنادانستن و تاریکی قلم‌به‌دست می‌گیرد ومی نویسد به‌یقین خبرنگار متعهد مسلمان به قداست قلم و رسالت آن آگاه است زیرا که او از قرآن آموخته است که «ن والقلم وما یسطرون» بنابران او قلم می‌زند و به قداست قلم سعی می‌کند با دقت و صحت و برای کشف حقیقت چنان به عمق رویدادها فرو رود تا همچون محمود صارمی از دل حوادث گزارش تهیه کند ونه روایتگر گفته‌های دیگران باشد؛ بنابراین خبرنگار متعهد وقتی قلم میزند تلاش می‌کند خبر از منبعش به دست آورد و در معرض قضاوت دیگران قرار دهد. در انتقال خبر به حدس و گمان و شایعات توجه نمی‌کند بلکه آن‌ها را برای سر نخ پیدا کردن پی گیری می‌کند تا به سرمنشأ واقعیت‌ها دست یابد زیرا که می‌داند قرآن فرموده است: «هرگاه خبری به شما رسید در پیدا کردن صحت‌وسقم آن کوشا باشید» بنابراین خبرنگار عاشق خبرنگاری است که نه از روی «حب» ونه آر روی «بغض» بلکه از روی شیفتگی به کسب حقیقت قلم میزند حتی اگر به نفع دشمن باشد و به ضرر دوست.

با توجه به آنچه گفته شد. آنان قلم می‌زنند نه برای تخریب و تحقیر رقیبان بلکه برای درست کردن ناراستی‌ها و البته در این وادی تفاوت‌ها فراوان‌اند. خبرنگاران چشمان تیزبین، گوش‌های شنوا، یاوران امین و کارنامه ناطق مدیران دلسوز جامعه نیز هستند، آنان که دل در گروه تعالی و پیشرفت جامعه نهاده و با تأسی به ندای درونشان، تلاش می‌کنند تا به وظیفه خود عمل نمایند؛ بنابراین خبرنگاران بیش از هر قشری آمرند به معروف و ناهی از منکرند. نوشته‌هایشان طلوع حقیقت و بیان دردهای کسانی است که نمی‌توانند بگویند و فریادشان بی‌صداست با این نگاه نشر موفقیت‌ها، تشویق به معروف و بیان کمی‌ها و کاستی‌ها نهی از منکر است.

آنان که پس از اعلام هر کاستی برای اعتلای کشور ملازمان حصول نتیجه مثبت و پیگیر امورند؛ و این نه مزاحمت است و نه دخالت، بلکه پاسداری از ارزش‌های انسانی و دفاع از آرمان‌های انقلاب اسلامی است.

این روز شکوهمند را که روز حق‌جویی و حق‌گویی برای گسترش حقیقت و یادآور حماسه‌آفرینی‌های آن‌هایی است که بقای حقیقت را به بقای خود ترجیح دادند. به همه خبرنگاران، نویسندگان و روزنامه‌نگاران، صاحبان اندیشه و قلم در عرصه اطلاع‌رسانی تبریک و تهنیت باد. اندیشه‌تان ماندگار وقلمتان استوار
با تقدیم احترام عبدالواحد عبادی

عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

 

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.