حادثه آتش سوزی پتروشیمی بوعلی در اولین نشست کمیسیون انرژی مجلس بررسی می شود

عصر جنوب – asrejonoob.ir: سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس از بررسی ابعاد حادثه آتش‌سوزی پتروشیمی بوعلی در جلسه روز یکشنبه این کمیسیون خود خبر داد و گفت: خوشبختانه این آتش سوزی هیچگونه خسارت جانی در پی نداشته اما خسارات مالی فراوانی به همراه داشته که ابعاد گوناگون حادثه با حضور مسوولان مربوطه مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.

اسدالله قره خانی در خصوص حادثه پتروشیمی بوعلی ماهشهر اظهار داشت: پس از وقوع آتش سوزی بلافاصله با مقامات استانی و مدیرعامل پتروشیمی تماس گرفته و در مورد علل حادثه و آخرین وضعیت توضیحاتی کسب شد.
نماینده مردم علی آباد کتول در مجلس شورای اسلامی با تشریح علل آتش سوزی پتروشیمی بوعلی افزود: نشت گاز در یکی از حوض ها سبب شعله ور شدن مواد چاه شد که تیم اطفای حریق با کار بی وقفه ابتدای صبح آتش سوزی را مهار کرد اما متاسفانه به دلیل وزش باد حدود ساعت ۱۱ صبح بار دیگر در یک حوض جدید آتش سوزی جدیدی رخ داد.
قره خانی ادامه داد: شهرهای اطراف برای اطفای حریق و جلوگیری از گسترش آتش کمک و همکاری کرده اند و همچنین یک فروند هواپیمای آبپاش و پهار فروند بالگرد به منطقه ارسال شده است.
وی با بیان اینکه یکی از دغدغه ها در زمان حاضر جلوگیری از گسترش آتش به سایر مخازن است، ادامه داد: مسئولان پتروشیمی معتقد هستند که مواد داخل مخزن باید سوخته یا تخلیه شود تا بتوان آتش را مهار کرد.
آتش سوزی در پتروشیمی بوعلی سینا از چهارشنبه (١٧تیرماه) آغاز شده است. آتش سوزی در برج ٨٠٠١ که با ١٢١ متر ارتفاع یکی از بلندترین برجهای پتروشیمی است، بامداد پنجشنبه (١٧ تیرماه) تقریبا به طور کامل مهار شده است.
در حال حاضر آتش سوزی در یک مخزن ۲۵ هزار تنی حاوی نفتا مهار نشده اما تیم امداد رسان حاضر در منظقه بسیار امیدوارند تا عصر روز جمعه این آتش سوزی مهار شود.

عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.