کشف کالای قاچاق در بندرماهشهر

عصر جنوب – asrejonoob.ir: میزان قابل توجهی کالای قاچاق به ارزش شش میلیارد و ۱۲۰ میلیون ریال با تلاش نیروهای دریابانی در بندر ماهشهر کشف و ضبط شد.

به گزارش ایرنا سردار عبدالله نظرپور فرمانده مرزبانی استان خوزستان چهارشنبه با اعلام این خبر گفت:با اطلاع به موقع ماموران پایگاه دریایی ماهشهر، کالای قاچاق به ارزش شش میلیارد و ۱۲۰ میلیون ریال در آبراه شمالی خلیج فارس کشف و ضبط شد و در این راستا ۲۴ متهم دستگیر شدند.
وی اظهار داشت:کالاهای کشف شده شامل انواع یخچال فریزر خانگی، کولر دوتیکه اسپلیت، ماشین لباسشویی، تلویزین رنگی، انواع کفش و پوشاک، چای، پتو، ظروف آشپزخانه و مقادیر زیادی قطعات رایانه بود که در چهار عملیات جداگانه با توقیف چهار فروند لنج تجاری کشف شد.
فرمانده مرزبانی استان خوزستان با بیان اینکه هر چهار محموله بدون مجوز قانونی از کشورهای حوزه خلیج فارس بارگیری شده بود، گفت:تمامی دستگیر شدگان پس از تشکیل پرونده مقدماتی به همراه کالاهای قاچاق توقیف شده تحویل مراجع قانونی شدند.
****
کشف و ضبط ۱٫۵ تن میگوی قاچاق در ماهشهر و آبادان
فرمانده مرزبانی استان خوزستان همچنین از کشف و ضبط ۱۵۰۰ کیلوگرم میگو قاچاق در آبادان و ماهشهر خبر داد.
سردار عبدالله نظر پور گفت:به دنبال اطلاع ماموران پایگاه دریابانی ماهشهر و آبادان از فعالیت مجرمانه تعدادی سودجو و صید غیر قانونی آبزیان کشور در آبراه اروند و بخش های شمالی خلیج فارس از توابع حوزه مرزبانی استان خوزستان، اقداماتی به منظور شناسایی و دستگیری عاملان این اقدامات مجرمانه در دستور کار ماموران دریابانی استان قرار گرفت.
وی اظهار داشت:در ادمه کار اطلاعاتی ماموران، سه فروند شناور صیادی متخلف شناسایی شده و با دستگیری شش سرنشین این شناورها، ۱۵۰۰ کیلوگرم میگوی صید شده غیر مجاز کشف و ضبط شد.
فرمانده مرزبانی استان خوزستان با تبیین اهمیت حفظ منابع آبزیان کشور به عنوان سرمایه ملی، افزود: منابع آبزی و دریایی متعلق به تمامی نسل ها می باشد و همگان موظفند که در حفظ این چرخه گام بردارند.
سردار نظرپور گفت: با اعلام نظر کارشناسان، ارزش محموله کشف شده بیش از ۲۳۱ میلیون ریال برآورده شد که همراه مجرمان دستگیر شده تحویل مراجع قانونی شد.

عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

 

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.