دکتر نوعی: شهرک فناوری دانشگاه آزاد ماهشهر احداث می‌شود

عصر جنوب – asrejonoob.ir: سرپرست دانشگاه آزاد ماهشهر گفت: به‌ زودی شهرک فناوری آزاد در این شهرستان احداث و راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش فارس، مازیار نوعی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه این شهرستان اظهار کرد: در دو سال اخیر دانشگاه آزاد اسلامی واحد ماهشهر فعالیت‌های بسیار خوب و چشمگیری در عرصه‌های مختلف عمرانی، فرهنگی و آموزشی داشته است.

وی ادامه داد: یکی از مهم‌ترین اقداماتی که این واحد دانشگاهی انجام داده، اخذ مجوز راه‌اندازی مرکز رشد بوده که گام موثری در بحث اشتغال زایی به شمار می‌رود.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی ماهشهر تصریح کرد: مجوزهای لازم از پارک علم و فناوری اخذ شده و این مسئله در نوبت صدور مجوز در وزارت علوم است و پس از طی مراحل لازم، یکی از خوابگاه‌های این دانشگاه به مرکز رشد تبدیل خواهد شد.

نوعی به امتیازات مرکز رشد اشاره کرد و افزود: با راه اندازی این مرکز، دانشجویان می‌توانند با بهره گیری از معافیت‌های مالیاتی و عوارض نسبت به ثبت شرکت و فعالیت اقتصادی در این مرکز اقدام کنند.

وی خاطرنشان کرد: در بحث اقتصاد دانش بنیان نیز، در زمین ۲۱ هکتاری این دانشگاه در جوار خیابان ۱۷ شهریور ماهشهر به زودی به شهرک فناوری آزاد که یک طرح ملی است احداث خواهد شد.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی ماهشهر با بیان اینکه در این شهرک فناوری اقدام به احداث فرهنگسرا، مجتمع اداری، تجاری و خدماتی و… خواهیم کرد، گفت: تمام این اقدامات برای درآمدزایی و عدم وابستگی دانشگاه به شهریه است تا فشار شهریه از دانشجو برداشته شده و نگران کاهش تعداد دانشجو نیز نباشیم.

نوعی در ادامه یادآور شد: طرح احداث و ایجاد گلخانه فصلی نیز در زمینی به مساحت ۵ هکتار و با الگوگیری از طرح موفق دانشگاه خوراسگان اصفهان در دستور کار این واحد دانشگاهی قرار دارد.

وی همچنین به بخشی از فعالیت‌های آموزشی این دانشگاه نیز اشاره کرد و گفت: متناسب با اعضای هیئت علمی و تخصصی که دانشگاه آزاد ماهشهر دارد درخواستی را برای رشته‌های جدید ارائه کرده‌ایم که به زودی مجوز راه اندازی آنها صادر خواهد شد.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی ماهشهر اظهار کرد: همچنین مجوز گرفتیم که در چهار رشته کار‌شناسی جغرافیا، کامپیو‌تر، شیمی محض و پلیمر بدون کنکور و با ۵۰ درصد تخفیف در شهریه دانشجو بپذیریم.

نوعی در پایان از راه‌اندازی پردیس دانشگاه ماهشهر در هندیجان خبر داد و گفت: دانشگاه آزاد هندیجان اخیرا به پردیس ماهشهر تبدیل شده و از این پس شعبه‌ای از دانشگاه آزاد اسلامی ماهشهر خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری فارس، در پایان این نشست به مناسبت روز ارتباطات از خبرنگاران با اهدای لوح تقدیر و هدایایی تجلیل شد.

عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.