دکتر عبادی: آموزش و پرورش بندرماهشهر آماده پذیرایی از میهمانان نوروزی سراسر کشور است

عصر جنوب – asrejonoob.ir: دکتر عبدالواحد عبادی رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان بندرماهشهر با تبریک فرارسیدن سال جدید گفت: آموزش و پرورش بر اساس سنت هرساله، همواره با نزدیک شدن به تعطیلات نوروز آماده پذیرایی از میهمانان نوروزی با اولویت پذیرش فرهنگیان می شود.

وی با اشاره به ظرفیت استان و شهرستان بیان داشت: اصولا خوزستان به عنوان قلب تمدن کهن ایران، با داشتن آثار تاریخی متعدد از یک سو و مهد صنعت پتروشیمی، بنادر، دریا و کشتیرانی و داشتن رودخانه های مهم، اراضی کشاورزی سرسبز، آثار باز مانده از جنگ تحمیلی و وجود مشاهد متعدد شهیدان از سوی دیگر، در فصل بهار به علت اعتدال هوا و سرسبزی جلگه خوزستان همواره جاذب گردشگرانی است که از نقاط مختلف کشور برای گذراندن تعطیلات نوروزی ترک دیار می کنند.

دکتر عبادی ترکیب قومی متنوع خوزستان را ویژگی دیگر استان پرجاذبه خوزستان دانست و اظهار داشت: اقوام خوزستانی با آداب و پوشش و رسوم محلی خود نشان از تکثر و هم زیستی مسالمت آمیز در خوزستان دارند.

وی در ادامه با اشاره به جاذبه های شهرستان بندرماهشهر گفت: بندرماهشهر در بین شهرهای خوزستان ویژگی های منحصر به فردی دارد. شهری صنعتی با تاسیسات عظیم پتروشیمی، شهری بندری با تاسیسات عظیم بندری، منطقه کشاورزی و سر سبز، سواحل رودخانه جراحی نیز جاذبه های شهر را بیشتر کرده است.

وی ادامه داد: علاوه بر همه این جاذبه ها بندر ماهشهر از یک موقعیت ارتباطی ویژه‌ای نیز برخوردار است، زائران مناطق جنگی که از استان های جنوبی به خوزستان می آیند از مسیر بندر ماهشهر می گذرند و مسافران استانهای مرزی غرب برای رفتن به شهرهای بندری خلیج فارس نیز از بندر ماهشهر می گذرند.

رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان بندرماهشهر با ارائه آماری از تعداد میهمانان نوروزی ورودی به این شهرستان افزود: همواره ترافیک میهمانان نوروزی در شهر ماهشهر زیاد بوده است. در سال گذشته حدود هفت هزار نفر روز در مدارس اسکان داده شد و امسال نیز با توجه به بارندگی مناسب در خوزستان و سرسبزی طبیعت پیش بینی می شود بازدیدکنندگان ومسافران نوروزی نسبت به سال گذشته افزایش داشته باشد .

عبادی در ادامه اظهار داشت: به همین لحاظ، اداره آموزش وپرورش با بسیج امکانات خود بیست مدرسه و صدوبیست کلاس با امکانات متوسط را برای پذیرش میهمانان آماده کرده است و ستاد اسکان نیز از ساعت ۷ صبح الی ۲۴ برای خدمات رسانی به این عزیزان در اداره آموزش و پرورش مستقر خواهد شد.

عبادی در پایان با آرزوی سالی خوش برای همه هم میهنان، اظهار داشت: این اقدامات و آمادگی ها در حد امکانات آموزش و پرورش است و اگر از سوی نهادهای توانمند شهر امکانات بیشتری در اختیار آموزش و پرورش قرار گیرد، امکان پاسخگویی بیشتر و مناسبتری به میهمانان نوروزی وجود خواهد داشت.

عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.