نخستین رویداد استارتاپ ویکند در بندر ماهشهر برگزار شد

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: نخستین رویداد بین‌المللی استارتاپ ویکند بندر ماهشهر با حضور اساتید بین‌المللی و ۱۲۰ فراگیر با هدف پرورش ایده کسب‌وکار و ترویج کارآفرینی برگزار شد.

در نخستین روز از این رویداد سه روزه و پس از مراسم افتتاحیه، از مجموع ۱۲۰ شرکت‌کننده، ۴۷ ایده مطرح شد که در پایان با رأی شرکت‌کنندگان ۱۰ ایده به مرحله بعد راه یافتند.

پس از برگزاری اولین کارگاه آموزشی کسب وکار در نخستین روز برپایی این رویداد بین‌المللی، صاحبان ایده‌های برتر تیم خود را از میان شرکت‌کنندگان انتخاب کرده و به محل برگزاری تیم ورک‌های خود راهی شدند. در دو روز اول برپایی این رویداد بین‌المللی در طول فعالیت تیم‌ها جهت پردازش و آماده‌سازی ایده‌ها، کارگاه‌های تخصصی در حوزه‌های کارآفرینی، کسب‌وکار، گرافیک و فنی برای افزایش کیفیت پروژه‌ها برگزار شد.

۱۲۸۸۹۴

مراسم اختتامیه، دفاع نهایی از ایده‌ها و معرفی سه ایده برتر در روز پایانی رویداد صورت گرفت. در پایان ایده “ماهشهر کالا” با رویکرد فروش آنلاین کالای ته‌لنجی، “wow-off” با رویکرد معرفی کالاهای تخفیف‌خورده سایت‌های فروش کالا و “سالم فود” با رویکرد بسته‌بندی و فروش آنلاین غذاهای سالم به‌ترتیب رتبه‌های اول تا سوم را کسب کردند.

همچنین تیم “نقطه کوبی” با رویکرد توسعه صنایع دستی و ترمیم نمای داخلی ساختمان به روش سنتی، تیم شایسته تقدیر معرفی شد. امیرحسین شاکری، مرضیه لطفی، غلامعلی قاسمی، بهرنگ مولایی بیرگانی و سیدحمید قائم‌مقامی سمیرمی اعضای کمیته داوران بودند. همچنین دکتر امیرحسین شاکری ریاست کمیته داوران را بر عهده داشت.

IMG_0999

این رویداد بین‌المللی برای اولین‌بار و طی سه روز، با همکاری شرکت عملیات غیر صنعتی و خدمات صنایع پتروشیمی، دانشگاه صنعتی امیرکبیر واحد ماهشهر، سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، پتروشیمی مارون، اداره میراث فرهنگی و گردشگری بندرماهشهر، جهاد دانشگاهی استان خوزستان، هلال احمر بندرماهشهر و… برگزار شد.

در حاشیه این استارتاپ ویکند نمایشگاه “صنایع دستی با طعم کارآفرینی” با همکاری اداره میراث فرهنگی و گردشگری بندرماهشهر در دانشگاه امیرکبیر از ۱۲ اسفندماه به مدت سه روز برپا شد.

IMG_03931

عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.