معاون وزیر نفت در ماهشهر: برجام کشور را رشد و توسعه خواهد داد/ صنایع پتروشیمی باید برای مردم ایجاد رفاه کند

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی کشور گفت: اجرایی شدن برجام باعث توسعه و پیشرفت کشور خواهد شد.

عباس شعری‌مقدم صبح امروز در همایش حمایت از تولیدات منطقه‌ای در تالار آفرینش سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی اظهار کرد: شاهد به نتیجه رسیدن تلاش‌های دولت تدبیر و امید در قضیه برجام هستیم و این مسئله نویدبخش توسعه و پیشرفت اقتصادی کشور است.

وی با بیان اینکه بسته شدن پرونده هسته‌ای ایران در شورای حکام و اجرایی شدن برجام تاثیر ویژه‌ای بر صنعت پتروشیمی خواهد داشت و باعث رونق این صنعت عظیم خواهد شد تصریح کرد: پس از حصول توافق هسته‌ای شاهد حضور خیل عظیم سرمایه‌گذاران خارجی در کشور بودیم که علاقمند به سرمایه‌گذاری در ایران اسلامی هستند.

معاون وزیر نفت با تاکید بر اینکه این مسائل همه در سایه تلاش‌های دولت تدبیر و امید صورت گرفته و مشکلات موجود در حال رفع شدن است و توسعه و پیشرفت کشور در حال شکل‌گیری است متذکر شد: پس از برجام رونق خوبی در صنعت پتروشیمی شکل خواهد گرفت که باید از این فرصت به خوبی بهره‌گیری شود.

مدیرعامل صنایع ملی پتروشیمی کشور بر لزوم حمایت از تولیدات داخلی تاکید کرد و گفت: خریدها باید محلی شود تا این موضوع در مناطق محل استقرار صنایع باعث ایجاد رونق و ثروت شده و مردم احساس رفاه کنند.

شعری‌مقدم با بیان اینکه صنعت در هر مکانی که رشد و توسعه پیدا کند امکانات آن منطقه را صرف خود خواهد کرد بنابراین صنایع وظیفه دارند این مسئله را به نحو مطلوبی جبران کنند اضافه کرد: یکی از آرزوهایم این بود که صنعت بتواند به توسعه منطقه کمک بکند و کارهای خوبی نیز در این رابطه انجام شد.

معاون وزیر نفت ادامه داد: در دولت اصلاحات نیز که طرفدار توسعه فرهنگی بود و در زمان وزیر نفت و معاون وقت وی نیز که طرفدار توسعه بودند و فرصت خدمتگزاری پیدا کردم از این فرصت به خوبی استفاده شد و توانستیم کارهای بسیار خوبی در منطقه انجام دهیم.

شعری‌مقدم اضافه کرد: خیلی علاقه داشتیم که بیمارستان صنایع پتروشیمی ماهشهر به رشد و توسعه‌ای برسد که در منطقه به مرجع درمانی تبدیل شود و بیماران کشورهای حاشیه خلیج فارس برای درمان به این بیمارستان مراجعه کنند.

وی در پایان یادآور شد: قصد داشتیم در منطقه هایپر استار نیز احداث و راه‌اندازی شود که مردم از خرید از بازارهای کشورهای عربی بی‌نیاز شوند که رسیدن به دوران بازنشستگی مانع تحقق این موضوع شد.

منبع: فارس/*

** عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

 

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.