بازارچه خوداشتغالی شهرک مدنی ماهشهر با حضور مسئولین کلنگ زنی شد

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: با حضور مدیرکل کمیته‌ی امداد امام خمینی خوزستان، فرماندار و امام‌جمعه‌ی ماهشهر، بخشدار بندر امام و جمعی از مسئولین شهرستان، کلنگ ساخت بازارچه‌ی خوداشتغالی شهرک مدنی ماهشهر به زمین زده شد.

به گزارش ایلنا از ماهشهر، در این آئین، ابتدا حیدری، رئیس کمیته امداد ماهشهر به ارائه‌ی گزارشی از عملکرد کمیته امداد شهرستان پرداخت و گفت: ما در شهرهای ماهشهر و بندر امام در مجموع حدود ۴۰۰۰ خانوار تحت پوشش داریم که در سه بخش مورد حمایت قرار گرفته‌اند.

وی افزود: بخش اول به‌صورت حمایتی، معیشت، درمان و مسکن می‌باشد و در بخش دوم نیز مسائل فرهنگی از قبیل تحصیلات و آموزش را در بر می‌گیرد و در بخش سوم، کمک به خودکفایی و اشتغال‌زایی خانوارها را داریم و تاکنون موفق شده‌ایم ۱۲۲ مورد اشتغال ایجاد نمائیم.

خباز، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی خوزستان نیز با تایید گزارش مذکور گفت: ما در راستای توانمندسازی و اشتغال خانواده‌ها به سه طریق فعال هستیم که شامل: ارتقای تحصیلی فرزندان خانوارها جهت تأمین درآمد در آینده، کاریابی با حمایت ادارات کاریابی و بخش سوم نیز اشتغال و خودکفایی از طریق اعطای وام است.

وی افزود: در بخش اول ما افراد موفقی داشته‌ایم که یک مورد از آن‌ها نیز توانست تا سطح وزیر ارتقاء یابد.

خباز، اعتبار پروژه بازارچه شهرک مدنی را که در زمینی به مساحت۳۷۵ مترمربع برای ساخت ۱۰ واحد مغازه در نظر گرفته شده است، مبلغ دویست و هفتاد و پنج میلیون تومان از محل اعتبارات کمیته امداد و تسهیلات بانکی ذکر نمود و افزود: این پروژه قرار است در مدت ۶ ماه به اتمام برسد و به‌صورت اجاره به شرط تملیک به واجدین شرایط تحویل می‌گردد.

وی این پروژه را سومین پروژه در استان معرفی نموده که دو پروژه قبلی در شهرهای اهواز و باغملک آغاز گردیده است.

خباز، شهرستان ماهشهر را بستری مناسب برای اجرای طرح‌های اشتغال‌زایی عنوان نموده و گفت: در صورت اختصاص زمین، آمادگی داریم تا پروژه‌های مشابه دیگری نیز ایجاد نمائیم.

 ** عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.