رئیس جدید اداره آموزش و پرورش ماهشهر منصوب شد/ عبادی: پیشرفت و توسعه در گرو هم‌فکری و مشارکت همه اقشار است

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: رئیس جدید اداره آموزش و پرورش شهرستان بندر ماهشهر در آئینی با حضور جمعی از مسئولان معرفی شد.

آیین تودیع و معارفه رئیس اداره آموزش و پرورش این شهرستان عصر امروز با حضور جمعی از مسئولان برگزار شد.

امام جمعه شهرستان بندر ماهشهر در این آیین اظهار کرد: آموزش و پرورش اساسی‌ترین و تاثیرگزارترین نهاد در کشور است و باید بیش از پیش مورد توجه قرار بگیرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالحسین غبیشاوی با بیان اینکه پست و مقام برای هیچکس باقی نمی‌ماند و اگر ماندنی بود به من و شما نمی‌رسید، گفت: باید از این فرصت خدمتگذاری، مسئولان و مدیران استفاده لازم را ببرند و زمان تحویل دادن پست و مقام وجدان آسوده‌ای داشته باشند.

وی با بیان اینکه مدیران و مسئولان کشور همگی در آموزش و پرورش رشد می‌کنند، تصریح کرد: توجه به رشد فکری و ذهنی و افزایش توانمندی دانش‌آموزان باید مورد توجه قرار بگیرد.

غبیشاوی با بیان جایگاه آموزش و پرورش و اینکه آموزش و پرورش نیروی انسانی هر کشوری را تامین می‌کند افزود: هر کار و پیشرفتی که در جایی صورت می‌گیرد پایه و اساس آن آموزش و پروش است.

*ماهشهر هیچ دغدغه و نگرانی در رابطه با نیروی ماهر و متخصص ندارد

مدیر سابق آموزش و پرورش ماهشهر نیز از همکاری و مساعدت‌های مسئولین شهرستان، شوراها و دهیاران، انجمن‌های اولیا و مربیان، فرهنگیان، دانش‌آموزان و مردم تقدیر کرد.

مندنی قنواتی در ادامه گزارشی از فعالیت‌ها و اقدامات صورت گرفته در طول حدود چهار سال مسئولیت خود ارائه کرد و همه موفقیت‌های کسب شده در آموزش و پرورش را مدیون و مرهون همفکری و همکاری همکاران خود دانست.

وی اظهار کرد: از بدو تصدی مسئولیت خود، فارغ از نگاه‌های سیاسی، جناحی، حزبی و قومی نیروهای متخصص و کارآزموده را به کارگیری و برای همه واحدها و بخش‌ها اقدام به نیروسازی کردیم.

رئیس پیشین اداره آموزش و پرورش شهرستان بندر ماهشهر متذکر شد: امروز شهرستان بندر ماهشهر هیچ دغدغه و نگرانی در رابطه با نیروی ماهر و متخصص ندارد در حالی که در گذشته اگر در واحدی دچار کمبود نیروی انسانی می‌شدیم باید برای تأمین نیروی جایگزین دست نیاز به سوی شهرستان‌های اطراف دراز می‌کردیم.

قنواتی به مدرسه‌سازی‌های صورت گرفته در سطح شهرستان اشاره کرد و افزود: در شهرک مدنی، شهرک رجایی، روستاهای تابعه بخش مرکزی و مناطق محروم شهرستان مدارس بسیار خوبی توسط خیران حقیقی و حقوقی احداث شده است.

وی خاطرنشان کرد: باوجود مشکلات اقتصادی که کشور به دلیل تحریم‌ها با آن دست و پنجه نرم می‌کند اما اقدامات بسیار خوبی در آموزش و پرورش شهرستان بندر ماهشهر صورت گرفته است.

رئیس اسبق اداره آموزش و پرورش شهرستان بندر ماهشهر به ارتقاء رتبه‌های زیر هزار کنکور در این شهرستان نیز اشاره کرد و گفت: مدیریت آموزش و پرورش را با ۸ رتبه زیر هزار به دست گرفتم اما امروز این آمار به ۵۵ نفر رسیده است.

قنواتی با بیان اینکه برای آموزش پرورش بال بودم نه بار، اظهار کرد: در طول مدیریت خود تسلیم فشارها نشدم و برای عزل و نصب معاونان خود زیر بار هیچ حرف و فشاری نرفتم.

وی یادآور شد: امروز که این مسئولیت را تحویل می‌دهم خاطری بسیار آسوده دارم و بسیار خرسندم از اینکه در انجام وظایف خود زیر بار فشارها و توصیه‌ها و تهدیدها نرفتم.

*پیشرفت و توسعه در گرو هم‌فکری و مشارکت همه اقشار است

رئیس جدید آموزش و پرورش شهرستان بندر ماهشهر نیز در این آیین اظهار کرد: از تمام توان و ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها برای توسعه زیرساخت‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری در آموزش و پرورش شهرستان بندر ماهشهر استفاده خواهیم کرد.

عبدالواحد عبادی با اشاره به پتانسیل و ظرفیت بالای شهرستان در زمینه نیروی انسانی افزود: شهرستان ماهشهردر بحث نیروی انسانی ظرفیت و توانمندی‌های بسیار بالایی دارد که باید بتوانیم از این ظرفیت‌ها به نحو مطلوب استفاده کنیم.

وی استفاده از نظرات و دیدگاه‌های علما و فضلا، روشنفکران و مسئولین، ائمه جمعه و جماعات، فرهنگیان و صاحبان خرد و اندیشه را به عنوان دیگر اولویت‌های خود بیان کرد و افزود: پیشرفت و توسعه در گرو هم‌فکری و مشارکت همه اقشار است.

رئیس جدید آموزش و پرورش شهرستان بندر ماهشهر در پایان گفت: ضمن حفظ جایگاه و موقعیت آموزش و پرورش در سطح استان و کشور، تمام همت خود را برای ارتقا و پیشرفت بیش از پیش شاخصه‌های تعلیم و تربیت در شهرستان به‌کار می‌بندم.

در پایان این مراسم از زحمات و تلاش‌های ماندنی قنواتی تقدیر و به‌جای وی عبدالواحد عبادی به‌عنوان رئیس جدید اداره آموزش و پرورش شهرستان بندر ماهشهر معرفی شد. فارس/*

 

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.