بی‌توجهی مسئولین ماهشهری و خطری که از بیخ گوش ادیب معاصر «دکتر ابراهیم قیصری» گذشت

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: در پی برخورد یک دستگاه سواری در یکی از خیابان‌های پایتخت با دکتر ابراهیم قیصری، حافظ‌شناس و ادیب معاصر، وی به یکی از بیمارستان‌های تهران منتقل شد.

دکتر ابراهیم قیصری متولد سال ۱۳۱۵ ماهشهر که از دانش‌آموختگان دوران طلایی دانشکده ادبیات مشهد و از شاگردان ممتاز اساتیدی چون دکتر غلامحسین یوسفی، دکتر احمدعلی رجایی بخارائی و دکتر علی شریعتی بوده، در حال حاضر یکی از برجسته‌ترین حافظ شناسان، ادیبان و پژوهشگران ادبیات معاصر می‌باشد که حدود یک‌صد مقاله و ده‌ها اثر ارزشمند ادبی تاکنون از وی منتشر گردیده است.
وی که یکی از آرزوهای خود را، اهدای کتابخانه‌ی بی بدیل خود با هزاران جلد کتب ارزشمند به زادگاهش «شهرستان ماهشهر» اعلام نموده، متأسفانه علیرغم تلاش‌های مستمر شاگردان و دوستداران این فرهیخته‌ی جنوبی جهت ایجاد زمینه‌ی اختصاص محلی تحت عنوان «مرکز حافظ‌شناسی دکتر قیصری» در شهرستان ماهشهر، هنوز هیچ‌گونه اقدام عملی توسط مسئولین این شهر ثروتمند صورت نگرفته است.
در حالی که شهرستان ماهشهر به دلیل برخورداری از درآمدهای صنایع عظیم پتروشیمی، وضعیت مالی خوبی دارد، متأسفانه علیرغم وعده‌های مسئولین شورای اسلامی شهرستان و فرمانداری این شهر، هیچ‌گونه اقدامی جهت فراهم نمودن شرایط انتقال کتابخانه‌ی عظیم دکتر ابراهیم قیصری به زادگاهش صورت نگرفته است تا جائیکه این استاد فرهیخته به فکر اهدای این کتب به شهرستان دلوار بوشهر افتاده است.
دکتر ابراهیم قیصری قبلا گفته بود: تعجب می‌کنم از اینکه می‌خواهم حاصل بیش از نیم قرن تلاش و ریاضت خود را مجانی بدهم، آنگاه دستی برای گرفتن آن، جلو نمی‌آید.
این حادثه که می‌توانست ضربه‌ی نهایی را بر پیکر کهن‌سال این استاد فرهیخته وارد نماید، می‌تواند زنگ خطری برای مسئولین ماهشهری باشد. زیرا حافظه‌ی تاریخی مردم شریف این شهرستان، هرگز هیچ کوتاهی در این خصوص را نخواهد بخشید.
 
ذوالفقار شریعت، شاعر و کنشگر اجتماعی
مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.