یک درصد از سهم آلاینده های نفتی ماهشهر به هندیجان پرداخت می شود

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: رییس شورای اسلامی هندیجان گفت:به منظور جبران مشکلات و رفع نیازهای زیست محیطی ، عمرانی، اقتصادی و فرهنگی هندیجان یک درصد از عوارض آلایندگی شرکت های نفتی ماهشهر به این شهرستان اختصاص می یابد.

بهروز شعبانی در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: در مرحله نخست سهمیه یک درصد آلاینده های نفتی تصویب و دریافت می شود و با پیگیرهای مستمری که توسط فرمانداران ماهشهر و هندیجان و رییس محیط زیست خوزستان انجام گرفته در مرحله دوم این رقم به پنج درصد افزایش می یابد.
وی بیان کرد: طبق پیش بینی و بررسی میدانی انجام گرفته در سال یک درصد از سهم آلایندگی نفتی بالغ بر ۱۶۵ میلیارد ریال خواهد بود.
شعبانی بیان کرد: پرداخت این مبلغ در کنار فرهنگ سازی می تواند تحول زیادی را در بخش عمرانی به منظور رفاه حال مردم هندیجان فراهم کند.
رییس شورای اسلامی شهرستان هندیجان عنوان کرد: با همکاری فرمانداری و نماینده مردم هندیجان درمجلس شورای اسلامی و شورای این شهر، پیگیری دریافت عوارض از طرح های فلات قاره ای چاه های نفتی هندیجان در حال انجام است که با تصویب این طرح درآمد حاصل در این شهرستان هزینه می شود.
میدان نفتی هندیجان دارای ۹ حلقه چاه بر روی سکوهای اقماری است. نفت تولیدی از این میدان توسط دو خط لوله ۱۰ و ۱۲ اینچ به طول ۱۰ کیلومتر به مجتمع دریایی بهرگانسر منتقل و پس از اختلاط با نفت این میدان و طی مراحل تصفیه مقدماتی به بهرگان ارسال می شود.
میدان نفتی ماهشهر در قسمت شمال غربی خلیج فارس و در ۵۰ کیلومتری بندر ماهشهر واقع شده و از میادین ناحیه بهرگانسر محسوب می شود. این ناحیه علاوه بر میدان ماهشهر شامل میدان های هندیجان، بهرگانسر، نوروز و سروش نیز است.
این منطقه هم اکنون از ظرفیت تولیدی به میزان ۲۳۵ هزار بشکه در روز از میادین هندیجان، بهرگانسر، سروش و نوروز برخوردار است.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.