سرمایه گذار آلمانی برای ساخت نیروگاه بادی در ماهشهر، منتظر واگذاری زمین

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: مدیر دفتر مدیریت انرژی و مشاور سرمایه گذاری شرکت برق منطقه ای خوزستان گفت:در صورت واگذاری زمین مناسب، سرمایه گذار ساخت نیروگاه بادی در شهرستان بندر ماهشهر، فعالیت خود را آغاز می کند.

محسن ارفاق در حاشیه امضای قرارداد ساخت نیروگاه بادی ۱۰۰ مگاواتی در منطقه آزاد اروند به ایرنا گفت:بر اساس برنامه ریزی و مذاکرات انجام شده، نیروگاه ۲۰۰ مگاواتی بادی با مشارکت سرمایه گذار آلمانی در شهرستان بندر ماهشهر ساخته می شود.
وی ادامه داد:مذاکرات اجرای این پروژه از سوی سرمایه گذار آلمانی، شرکت مجری و مسئولان شهرستان بندر ماهشهر انجام شده است و امیدواریم با فضای تعامل و همکاری بین بخشی موجود، مراحل بعدی اجرای کار نیز اجرایی شود.
ارفاق با بیان تاکید وزارت نیرو مبنی بر گسترش تولید برق از انرژی های پاک، تصریح کرد:با توجه به توانمندی های استان خوزستان، ساخت نیروگاه های بادی و فتو ولتائیک در دستور کار شرکت برق منطقه ای خوزستان قرار گرفته است.
مدیر دفتر مدیریت انرژی و مشاور سرمایه گذاری شرکت برق منطقه ای خوزستان در پایان سخنانش گفت:بر اساس برنامه هدفگذاری، با ساخت نیروگاه در منطقه آزاد اروند و بندر ماهشهر، ۳۰۰ مگاوات برق با استفاده از انرژی باد در این استان تولید می شود.
به گزارش ایرنا، قرارداد ساخت نخستین نیروگاه بادی ۱۰۰ مگاواتی و ۴۰ مگاواتی فتو ولتائیک (خورشیدی و حرارتی) با مشارکت سرمایه گذار آلمانی و بخش خصوصی در منطقه آزاد اروند روز سه شنبه در آیینی با حضور مسئولان امضا شد.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.