کارگران پتروشیمی رازی ماهشهر دست به اعتصاب غذا زدند

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: بیش از ۴۰۰ نیروی استخدامی قرارداد مستقیم تأمین اجتماعی شرکت پتروشیمی رازی در اعتراض به حقوق پایین و عدم برخورداری از مزایا دست به اعتصاب غذا زدند.

یکی از کارگران شرکت پتروشیمی رازی که خواست نامی از وی برده نشود در این ارتباط به خبرنگار فارس گفت: حقوقی که کارکنان قرارداد مستقیم تأمین اجتماعی پتروشیمی رازی دریافت می‌کنند به هیچ عنوان با حقوق کارکنان نفتی و دیگر شرکت‌های منطقه قابل مقایسه نیست.

وی افزود: بارها در این رابطه مراتب اعتراض خود را به مسئولان شرکت اعلام کردیم و قول‌های مساعدی نیز به کارکنان داده شد اما میزان افزایش حقوقی که اعمال شد بسیار جزئی بود.

این کارگر پتروشیمی رازی ادامه داد: علاوه بر این ما از مزایای دیگری همچون بن کارت، حق استفاده از پرواز، باشگاه‌های غذاخوری، کلاس‌های آموزشی خارج از شرکت و … محروم هستیم در حالی که همه کارکنان شرکت‌های پتروشیمی منطقه از این مزایا برخوردار هستند.

وی خاطرنشان کرد: میزان دستمزد یک نیروی دیپلمه قرارداد مستقیم یک میلیون و ۷۰۰ هزار تومان و حقوق یک پرسنل لیسانسه ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان است، در حالی که کارکنان نفتی و همچنین کارکنان دیگر پتروشیمی‌های منطقه با همین میزان تحصیلات ۲ میلیون و ۷۰۰ و نزدیک به ۴ میلیون تومان است.

این کارگر پتروشیمی رازی اظهار کرد: به همین دلیل و برای رسیدن به خواسته‌های قانونی خود از روز چهارشنبه هفته پیش به طور بسیار مسالمت‌آمیز و بدون تعطیل کردن لحظه‌ای از کار، دست به اعتصاب غذا زده‌ایم و این اعتصاب را تا رسیدن به حقوق خود ادامه خواهیم داد.

شرکت پتروشیمی رازی بزرگ‌ترین تولیدکننده آمونیاک، کود اوره، اسید سولفوریک و گوگرد و تنها تولیدکننده اسید فسفریک و کود دی‌آمونیم فسفات (کود مخلوط فسفات و سولفات آمونیوم) در ایران است، فرآورده‌های مذکور علاوه بر تامین نیازهای داخلی، سالیانه با صدور گوگرد، آمونیاک، اوره و اسید سولفوریک به بازارهای جهانی نقش ارزنده‌ای در رفع نیازمندی‌های ارزی مجتمع و صنایع و پتروشیمی را ایفا می‌کند.

این شرکت پتروشیمی در سال ۸۶ در جریان خصوصی‌سازی و اجرای اصل ۴۴ به کنسرسیومی متشکل از شرکت سهامی گوبرفابریقالاری ترک آمونیم (گوبره‌تاش) ، شرکت انرژی گاز آسیا، شرکت شقایق سازه‌رنگین (ملیت ایرانی) و شرکت تابوسان واگذار شد.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.