گونه های در خطر انقراض سواحل ماهشهر در دام صیادان متخلف

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: استفاده از تورهای لنگری غیر استاندارد موجب تلف شدن گونه های در خطر انقراض سواحل ماهشهرشده است .

رئیس اداره محیط زیست دریایی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: با افزایش تعداد صیادان وکم شدن تعداد ماهی ها ، صیادان برای امرار معاش از روش هایی چون استفاده از تور صیادی با عنوان تور لنگری که به علت غیراستاندارد بودن جنس و چشمه های تور و طریقه استفاده و نصب در همه مکان های دریایی و در عرض آبراهه خور موسی ، باعث به خطر افتادن گونه های در حال انقراض و تلف شدن این آن ها در تور صیادی است.


محمد صادق صبا افزود: مشاهده گونه های تلف شده بچه دلفین گوژپشت ،نهنگ و لاک پشت دریایی زیتونی در آب ها و سواحل ماهشهر به علت گرفتار شدن آنان در تورهای لنگری ، ضرورت برخورد و جلوگیری از این روش صید را بیشتر از پیش مورد اهمیت قرار می دهد.


وی گفت : یکی از راهکارهای کاهش این تلفات کنترل بیشتر سازمان های نظارتی همچون یگان حفاظت آبزیان شیلات و نیروهای نظامی بر صیادان و همچنین ضمن آموزش آنان، با متخلفان برخورد قانونی و تنبیهی صورت بگیرد.


رئیس اداره محیط زیست دریایی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان آبهای ساحلی ماهشهر را یکی از مهمترین زیستگاه های آبی کشور دانست و گفـت:در این زیستگاه گونه های آبزی ماکول و غیرماکول با ارزش اکولوژیکی فراوانی زیست می کنند و این خور از مهمترین مکان های زادآوری آنها است .


از گونه های شاخص با ارزش اکولوژیکی و زیباشناختی این منطقه نهنگ ها و علی الخصوص دلفین گوژپشت و گونه های مختلف لاک پشت دریایی را می توان نام برد.

 

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.