بحران آب در روستاهای اطراف پالایشگاه بیدبلند بهبهان!

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: به گزارش بهبهان نیوز؛ در جوار پالایشگاه گاز بیدبلند بزرگترین شرکت فرآوری و پالایش گاز کشور دو روستای  بید زرد و بیدبلند  که در دو سال اخیر با قطعی مکرر آب و این اواخر با جیره بندی مواجه شده اند  زندگی مشقت باری را برای اهالی آن رقم زده است.

در سالهای گذشته آب شرب این روستاها از طریق همین پالایشگاه تامین میشد اما پس از احداث چاههای آب شیرین در منطقه راهدار ، مدیریت آب بهبهان با قطع جریان آب از شرکت ، اقدام به  ایجاد شبکه آبرسانی از چاههای مذکور به این روستاها نمود ، این مسئله در همان ابتدا به دلیل احتمال خشکسالی با مخالفت هایی روبرو بود اما بالاخره تصمیم با تامین آب از این طریق گرفته شد.

عواید بد این تصمیم سالها پس از اجرای طرح گریبانگیر مردم این منطقه شد تا جایی که امروز برخی از اهالی روستاهای بید بلند  و بیدزرد در حال ترک محل سکونت خود هستند و در صورت عدم رسیدگی به مشکل آب این منطقه شاید تا سال آینده بیشتر منازل مسکونی خالی از سکنه شود کما اینکه موج مهاجرت از این روستاها همچنان ادامه دارد.

مع الوصف در حال حاضر علیرغم برگزاری کمیته های رسیدگی در بخشداری تشان و فرمانداری شهرستان بهبهان هنوز هیچ اقدام اثر بخشی از سوی مسئولین صورت نگرفته است تا همچنان بحران آب در این دو روستای دارای پیشینه به قوت خود باقی بماند و اهالی این منطقه را وادار به ترک محل سکونت خود نماید.

علیرغم رسانه ای شدن این مشکل بزرگ و آسیب رسان تاکنون هیچ نهادی متولی رسیدگی به آن نشده است و رویدادهای سیاسی فضای شهرستان را تحت الشعاع خودش قرار داده است به طوری که روستاها از دایره توجه برخی مسئولین و نهادهای اجرایی خارج شده است و همین مسئله خود عامل اصلی افزایش مهاجرت روستائیان محسوب میشود.

در پایان به فرماندار و بخشداری منطقه این مسئله را متذکر میشویم حال که دولت موفق به پیروزی نسبی در مذاکرات شده است پس آستین همت را بالا زده و به فکر مشکلات شهر و روستا باشید ، امید است متولیان امر توضیح و توجیه لازم را در این خصوص در ارتباط با این رسانه مطرح نمایند.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.