علت حادثه پتروشیمی مارون بندر ماهشهر چه بود؟

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: مدیر روابط عمومی پتروشیمی مارون گفت: علت حادثه واحد پلی اتیلن این مجتمع اشتعال گاز هگزان بوده که در داخل لوله لاین محبوس شده بود.

متنی در شبکه های اجتماعی در حال دست به دست شدن است که؛ «در حادثه آتش‌سوزی در پتروشیمی مارون، یک کارگر با از خودگذشتگی جان صدها نفر را نجات داد، خبری که رسانه های داخلی و صداوسیما به آن نپرداختند و و سر از رسانه‌های بیگانه درآورد!»

و اما پاسخ مدیر روابط عمومی پتروشیمی مارون:
صنعت پتروشیمی همیشه آبستن حوادث است؛  گاز هگزان قابل اشتعال و انفجار است و لوله لاین به دلیل فرآیندهایی که پیش می آید به دلیل ترکیبات شیمیایی مسدود می شود.
صلاحت پور اضافه کرد: در زمان مسدود شدن، شیرهای قبل و بعد از مسیر توسط مسوولان مربوطه بسته می شوند و جایی که اتصال دارد باز شده و با رعایت مسایل ایمنی ، انسداد آن رفع می شود.
صلاحت پور گفت: لحظه ای که کارگر شیر را باز می کرد حد فاصل شیر بسته شده تا نقطه انسداد حاوی گاز حبس شده بود که در لحظه آزاد شدن به علت گرمای هوا و برخی عوامل محیطی مشتعل شد.
وی اضافه کرد: پس از این حادثه در پتروشیمی مارون همه همکاران فداکاری می کنند تا جلوی آتش سوزی گرفته شود که در این بین یکی از کارگران دچار سوختگی ۵۰ درصدی می شود و بلا فاصله برای مداوا به بیمارستان منتقل می شود که هم اینک تحت مداوا است.
صلاحت پور افزود: در این آتش سوزی تجهیزات جزیی کارخانه شامل کابل های برق و ابزار دقیق دچار سوختگی شدکه مرمت آن شروع شده است.
مدیر روابط عمومی پتروشیمی مارون افزود: در جریان این حادثه یک دستگاه جرثقیل نیز دچار آتش سوزی شد.
وی ادامه داد: کابل ها و ابزار دقیق هم اینک در دست تعمیر است که با این اقدامات تا پایان هفته واحد پلی اتیلن سنگین پتروشیمی مارون وارد مدار می شود.
این واحد با ظرفیت تولید ۳۰۰هزار تن در سال از سال ۱۳۸۶ به تولید رسیده و به لحاظ حجم تولید بزرگترین واحد پلی اتیلن سنگین در کشور است و محصولات این واحد به طور عمده به کشورهای کره جنوبی و چین صادر می شود

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

  • خجالت آوره واقعا روابط عمومی برای کم کردن انتقادها از خودش داره عملکرد این کارگر فداکار رو تقلیل می ده لعنت بشماکه حق کارگر رو نادیده می گیرید
  • بنده هادی عوادزاده هستم ساکن ماهشهر سخت دنبال کارهستم هرکاری باشه خدمات آبدارچی کمپاسی سابقه کاری وتشفیقی ولوح تقدرتوشرکت وبیمارستان دارم مدرک تحصیلیم دیپلم ناقص حسابداری ودارای مدرک کمک بهیاری هستم خواهش میکنم کمکم کنید۰۹۱۶۷۶۶۹۲۳۵