با غایبان جلسات شورای سلامت برخورد می شود/ تاکنون هیچ موردی از وبا در بندرماهشهر ثبت نشده

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: سرپرست شبکه بهداشت بندرماهشهر گفت: با بیان اینکه تاکنون هیچگونه موردی از بیماری وبا در شهرستان ثبت نشده است اما باید همچنان نکات ایمنی را رعایت کنیم و مواظب سلامت مردم باشیم زیرا که کار بهداشت و درمان نگهداری از سلامت عموم مردم می باشد

به گزارش خورنا از بندرماهشهر، جلسه شورای سلامت شهرستان بندرماهشهر در سالن جلسات فرمانداری شهرستان بندرماهشهر با حضور فرماندار محترم جناب آقای دکتر قمر ، سرپرست شبکه بهداشت و درمان ماهشهر جناب آقای دکتر قدری و دیگر اعضای فعال شورای سلامت برگزار گردید.

قدری ضمن خوشامدگویی به حضار محترم به بیان مسائل موردنظر شورای سلامت پرداخت. وی از شهرداریهای بندرماهشهر، بندرامام خمینی (ره) و شهر چمران خواستند تا نسبت به اقدامات صورت گرفته در خصوص لزوم تعیین پیمانکار صلاحیت دار بمنظور جمع آوری پسماندهای عفونی و تعیین زمین مناسب برای اینکار، رعایت فاصله لازم تا مکانهای مسکونی، عدم ایجاد مزاحمت و آلودگی برای ساکنین و غیره را توضیح کامل دهند و از اداره محیط زیست درخواست کرد که در این زمینه همکاری لازم را داشته باشد.

دکتر قدری همچنین از مسؤولین مربوطه خواستار نهایت دقت و همکاری و رعایت نکات ایمنی از جمله تعیین زمین با مساحت مناسب ، کارگران آموزش دیده، وسایل و تجهیزات مناسب برای انجام کار را شدند.

دکتر قدری به بررسی مسأله جوندگان که مشکلات زیادی را برای ساکنین به وجود آورده است، پرداختند و از شهرداری ها خواستار پاسخگویی در این خصوص شدند و خواستار تعیین میزان اعتبار لازم برای برطرف کردن این مشکل که از لحاظ بهداشتی موجب بروز مشکلاتی گردیده، شدند و از آنجا که متولی سلامت شهرستان ، بهداشت و درمان می باشد روند پیشرفت کار خود را بصورت کتبی و شفاهی گزارش نمایند و در نهایت بصورت لوح فشرده تحویل دهند.

در ادامه دکتر قدری به مسأله دست فروشان اشاره نمودند و از هر سه شهرداریهای شهرستان ( بندرماهشهر، بندرامام خمینی «ره»، شهرچمران ) خواستند تا اقدامات صورت گرفته در این زمینه را توضیح کامل دهند و نسبت به بهسازی و ساماندهی آنها و از اینکه تا کنون مکان مناسبی جهت ارائه خدمات و محصولات این دست فروشان علی الخصوص فروشندگان موادغذایی و لبنی ، با توجه به گرمای هوا و فرا رسیدن ماه مبارک رمضان اختصاص نیافته است و لازم است با دادن آموزشهای لازم به دست فروشان جهت رعایت نکات بهداشتی لازم و صحیح و در نهایت مسأله بهداشت و سلامت مردم که مهمترین مسأله می باشد را مدنظر قرار دهیم.

دکتر علیرضا قدری به بررسی مسأله آب آشامیدنی شهرستان و حومه و رعایت کامل نکات ایمنی و کلرزدایی جهت استریل کردن آب آشامیدنی مردم پرداختند و از اداره آب و فاضلاب و دست اندرکاران آنها خواستار بالا بردن دقت کار خود باتوجه به گرمای هوا و مسأله وبا شدند.

وی با بیان اینکه تاکنون هیچگونه موردی در این خصوص ثبت نشده است اما باید همچنان نکات ایمنی را رعایت کنیم و مواظب سلامت مردم باشیم زیرا که کار بهداشت و درمان نگهداری از سلامت عموم مردم می باشد و از شهرداریها خواستار لایروبی و آهک پاشی جداول روباز شدند که همشهریان دچار بیماری نشوند و از مکانهایی که در نمونه برداری کلر آنها در ساعت مختلف شبانه روزی توسط آزمایشگاه مربوطه ثبت شده است خواستار بررسی مشکل و دادن توضیحات لازم شدند و از مسئولین مربوطه خواستار تکرار نشدن و در صورت تکرار برخورد شدیدی خواهد شد.

دکتر قدری گفت: اگر به آب شرب شهری و روستایی توجه نشود و مشکلات را برطرف نکینم زنگ خطری جدی خواهد بود.

در ادامه جلسه دکتر قمر، فرماندار محترم شهرستان ماهشهر با تقدیر و تشکر از همکاری اعضای فعال و ابراز ناراحتی نسبت به اعضای کم کار نسبت به موضوعات مطرح شده، خواستار همکاری و مشارکت تمام اعضای محترم شورای سلامت شدند.

منصور قمر، فرماندار بندرماهشهر بیان داشت: که نسبت به اعضایی که در جلسه شورای سلامت حضور ندارند برخورد جدی خواهد شد. اعضای جلسه شورای سلامت دو روز قبل باید عدم حضور خود را اطلاع داده و یا نماینده فعال به جلسه معرفی نمایند و نسبت به موضوع سلامت و مصوباتی که در جلسه عنوان می شود دقت بالا داشته باشند و مسئولیتی که به آنها واگذار می شود را پیگیری نمایند تا انشاء ا… به ثمر برسند و با افرادی که بیش از ۲ جلسه حضور بهم نمی رسانند و اطلاع هم نمی دهند برخورد شدید خواهد شد و از شورای سلامت حذف خواهند شد.

دکتر قمر عنوان کردند مسأله آب آشامیدنی را باید جدی گرفت حتی اگر لازم باشد با استان مکاتباتی داشته باشیم و یا افراد مربوطه را دعوت کنیم و با دست فروشان نباید برخورد لفظی شود؛ بلکه باید با تعیین مکان مناسب و دادن کارت سلامت به آنها ، آنها را با مسائل بهداشتی درگیر کنیم و اهمیت موضوع سلامت و کار آنها را با آموزش دادن به آنها بیاموزیم. نباید با برخورد ناصحیح آنان را از کارشان بیکار کنیم بلکه باید آنها را سازماندهی و در جهت اهداف تعیین شده سوق دهیم و از شرکت آب و فاضلاب و ارگانهای مرتبط با آب شرب مردم خواستار ارائه همکاری های سازنده شدند و همچنین حمایت خود از راهکارهای سازنده اعلام کردند.

در پایان جلسه دکتر قمر با بیان اینکه جلسه شورای سلامت مهمترین جلسه سطح شهرستان می باشد پس اهمیت و توجه ویژه را می طلبد و از فعالان در جلسه تقدیر و تشکر خواهد شد.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.