فرماندار: سند توسعه شهری بندر ماهشهر تدوین می​شود

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: فرماندار ماهشهر از تدوین سند چشم​انداز توسعه شهری در این شهرستان خبر داد و گفت: خلاء یک برنامه در این زمینه موجب شده تأثیرگذاری وجود صنعت بر توسعه شهری مشهود نباشد.

منصور قمر اظهار کرد: در منطقه​ای که قطب صنعت بزرگ پتروشیمی کشور نام گرفته، بی​شک وجود صنعت بر توسعه شهری تأثیر می‌گذارد و تأثیرگذاری این ظرفیت و پتانسیل به عنوان یک فاکتور اصلی برای توسعه قابل قبول است.

وی ادامه داد: اما سؤال اینجاست که آیا تأثیرگذاری وجود این صنعت بزرگ بر توسعه شهری مطابق انتظارات، برنامه​ها و هدف​گذاری​ها بوده است یا خیر؟ باید گفت هرچند شکی در تاثیرگذاری این صنعت نیست اما تاکنون این تاثیر در شهر مشهود نبوده است که این به دلیل وجود خلاء یک برنامه یا چشم​انداز توسعه شهری است.

فرماندار ماهشهر گفت: البته در یک سال گذشته رفع این خلاء به طور جدی و دقت بسیار مورد توجه قرار گرفت به طوری که تدوین سند چشم​انداز توسعه با همکاری منطقه ویژه پتروشیمی با تکیه بر همین ظرفیت​ها به خصوص صنعت پتروشیمی و صنعت بندری شامل اسکله​های اصلی و صادراتی، در دستور کار قرار گرفته است.

قمر با بیان اینکه تدوین این سند در حال انجام است، افزود: در جهت توسعه شهری و ارایه خدمات مناسب به شهروندان، طرح​ها برنامه​های عملیاتی به صورت گسترده در سند چشم​انداز تعریف می​شود و از همه ظرفیت​ها برای مطلوب​سازی فضای شهری و همچنین جذب سرمایه​گذاری جهت اجرای طرح​ها استفاده خواهد شد.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.