عملیات چهار بانده کردن محور هندیجان – ماهشهر امسال به پایان می رسد

عصر جنوب/ asrejonoob.ir:  معاون ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور گفت:با تکمیل عملیات چهار بانده کردن محور دیلم – هندیجان، در ادامه این مسیر حد فاصل هندیجان تا ماهشهر نیز تا پایان سال ۱۳۹۴چهار بانده و این محور تکمیل می شود.

خیرالله خادمی روز یکشنبه پس از بازدید از پروژه های ملی راهسازی در خوزستان به خبرنگار ایرنا گفت: این پروژه در قالب دو قرارداد یکی از هندیجان به سمت ماهشهر و دیگری از ماهشهر به سمت هندیجان به ترتیب به طول ۱۸ و ۴۰ کیلومتر با متوسط پیشرفت فیزیکی ۷۰درصد در دست انجام است.

وی با اشاره به اعتبار یک هزار و ۶۰۰میلیارد ریالی پروژه از محل اعتبارات ملی اضافه کرد: در صورت تامین به موقع اعتبار مورد نیاز، این محور تا پایان امسال به طور کامل زیر بار ترافیک می رود.

خادمی اظهار امیدواری کرد: با شتاب بخشی در تامین بموقع اعتبارات مورد نیاز پروژه حجم ترافیک محور به طور چشمگیری کاهش یافته و از میزان سوانح رانندگی در این مسیر کاسته شود.

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان نیز گفت:در قالب این پروژه اتصال کمربندی جاده هندیجان – ماهشهر منتهی به رامشیر و رامهرمز نیز در دست انجام است که تاکنون از مجموع ۷۰کیلومتر مسیر، ۱۲ کیلومتر به سمت رامشیر چهار بانده شده است.

منوچهر رحمانی افزود: از کیلومتر ۱۲ از سمت هندیجان تا کیلومتر ۳۰ نیز در قالب قرارداد پروژه های ملی به قرارگاه خاتم الانبیا واگذار شده که در صورت تامین اعتبار و حل مشکلات مالی این بخش از مسیر نیز تا پایان امسال زیر بار ترافیک می رود.

وی بیان کرد: از کیلومتر ۳۰ تا انتهای مسیر(۴۰ کیلومتر باقی مانده) اسفند ۱۳۹۳ از سمت ماهشهر تا بعد از پل ‘هدامه’ زیر بار ترافیک رفته بود که این اقدام کاهش چشمگیر تصادفات را به دنبال داشت.

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان اضافه کرد: اجرای پروژه از هدامه تا کیلومتر ۳۰ توسط پیمانکاری انجام می شود که ۱۰ کیلومتر آن تاکنون زیر بار ترافیک رفته و مابقی در مرحله لایه های آخر خاکریز قرار دارد.

این محور از محورهای استراتژیک ارتباطی در حمل و نقل کالا و صادرات از خوزستان به سمت بوشهر است که نقش چشمگیری در توسعه اقتصادی کشور ایفا می کند.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.