تعجب چینی ها از پیشرفت ایران در اوج تحریمها

عصر جنوب/ asrejonoob.ir:  سرپرست هیات بازدید کننده چینی از ایران که جهت بررسی امکان ایجاد شهرک صنعتی مشترک وارد خوزستان شده بود، در نشست با مدیران منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی گفت: چه تحریم ها برداشته شوند و چه برداشته نشوند ما در همه زمینه ها حاضر به همکاری با شما هستیم .

به گزارش روابط عمومی سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، هیات ۸ نفره سرمایه گذاری کشور چین، با هدف افزایش سطح مراودات تجاری و اقتصادی و همچنین بررسی امکان ایجاد شهرک صنعتی مشترک از توانمندیهای استان خوزستان بازدید کردند .

سرپرست هیات چینی که پیش از نشست با مدیران سازمان منطقه ویزه اقتصادی پتروشیمی از این منطقه بازدید کرده بود، با ابراز خرسندی از بزرگی و تعدد تاسیسات پتروشیمی در این منطقه، گفت: علی رغم اینکه فشار تحریمها بر ایران در چند سال اخیر بسیار زیاد بود، اما ایران در این شرایط رشد اقتصادی ۶ درصد را در سال گذشته تجربه کرد و این برای ما باعث تعجب است .

ژو جینگ چوان، ادامه داد: این واقعیت که ایران در اوج تحریمها پیشرفت شگفت آوری کرده است به ما اثبات کرد که ایران آنقدر توانمند هست که فعالیتهای اقتصادی خود را به خوبی انجام دهد و ما این را باور کردیم .

وی اظهار امیدواری کرد که چین در زمینه پتروشیمی همکاری های بیشتری با ایران داشته باشد و تاکید کرد: چه تحریم ها برداشته شوند و چه برداشته نشوند ما در همه زمینه ها حاضر به همکاری با شما هستیم .

کشور چین یکی از شرکای تجاری ایران محسوب می شود و حجم مبادلات ایران و چین در سال ۲۰۱۴ بالغ بر ۵۱ میلیارد و ۸۵۱ میلیون دلار بوده است؛ از این میزان، ۲۴ میلیارد و ۳۶۰ میلیون دلار واردات ایران از چین و ۲۷ میلیارد و ۴۹۰ میلیون دلار سهم صادرات ایران به چین بوده است که عمدتا شامل تولیدات حوزه نفت می باشد .

معاون مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، به عنوان میزبان این هیات، ضمن خوش آمد به ایشان گفت: با توجه به منافع مشترکی که ایران و چین در زمینه اقتصادی، تجاری و سیاسی دارند و نظر به بهبود وضعیت سیاسی کشور ایران، امیدوار هستیم که سطح مبادلات تجاری ایران و چین در آینده رو به رشد باشد .

قاسم امیری با اظهار امیدواری جهت سرمایه گذاری بیشتر چینی ها در صنایع ایران تاکید کرد: منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی به لحاظ زیرساخت آمادگی پذیرش سرمایه گذاران را دارد و با توجه به امنیت ایران در منطقه، امیدواریم سرمایه گذاران چینی به سمت سرمایه گذاری در این منطقه روی آورند .

این هیات در سفر یک روزه خود به استان خوزستان، از شهرک صنعتی شماره ۵ اهواز بازدید کرده بودند و عصر جمعه وارد منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی شدند که مورد استقبال معاون مدیرعامل سازمان منطقه ویژه قرار گرفتند .

 

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.