استاندار خوزستان: پساب های شرکت های پتروشیمی در حال آزمایش هستند

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: استاندار خوزستان در بندر ماهشهر گفت: پساب های شیمیایی شرکت های پتروشیمی استان در حال آزمایش در سراسر کشور هستند و پس از اعلام نتایج اقدامات لازم در این خصوص صورت می گیرد.

عبدالحسن مقتدایی صبح دوشنبه حاشیه بازدید از پژوهشکده آبزی پروری جنوب غرب کشور در ماهشهر، عنوان کرد: این پژوهشکده علی رغم امکانات محدود توانسته آبزیان بومی و غیر بومی متنوعی را از تولید تا تکثیر در محیط طبیعی پرورش دهد.

وی افزود: حجم تولیدات این پژوهشکده با توجه به امکانات موجود بسیار پسندیده است.

استاندار خوزستان ادامه داد: به منظور توسعه فعالیت هایی از این قبیل، استانداری خوزستان اعتباراتی را در نظر خواهد گرفت. همچنین اداره کل شیلات نیز باید اعتباراتی را در سطح کشور ارائه دهد.

مقتدایی با اشاره به اسکله صیادی شهروندان بندر امام افزود: متاسفانه این اسکله ها از وضعیت مناسبی برخوردار نیستند که باید به این مسئله از سوی ارگان های مربوطه رسیدگی شود.

وی در خصوص آلودگی های شیمیایی شرکت های پتروشیمی گفت: بارها تذکراتی به این شرکت ها داده شده و محدودیت هایی نیز اعمال شده است.

استاندار خوزستان اظهار کرد: آزمایشاتی در سطح کشور بر روی پساب این شرکت ها در حال انجام گرفتن است. به طور حتم پس از مشخص شدن میزان آلودگی، اقدامات ویژه ای به منظور مقابله با آن شرکت انجام خواهد گرفت.

همچنین سیدرضا مرتضایی معاون پژوهشکده آبزی پروران جنوب کشور در ادامه این بازدید، عنوان کرد: ایستگاه تحقیقاتی پرورش ماهیان دریایی بندر امام خمینی (ره)   از سال ۷۲ شروع به کار کرده است. این ایستگاه اولین مرکز تکثیر و پرورش ماهیان دریایی است و عمده فعالیت آن شامل تولید و رهاسازی بچه ماهیان است.

وی افزود:  از سال ۷۴ تا ۷۸ بچه ماهیان پرورش یافته در این مرکز به جزیره هنگام که مرکز قفسه ماهیان دریایی است، ارسال شد و در این زمان نیز با توجه به نیاز استان های همجوار بچه ماهیان در انواع مختلف ارسال شده اند.

معاون پژوهشکده آبزی پروران جنوب کشور تصریح کرد: تولید و تکثیر ماهیان دریایی از بهمن ماه آغاز می شود و پروسه نگهداری در قفس و یا رهاسازی آنها حدود سه ماه به طول می انجامد. فعالیت این مرکز تحقیقاتی است و کار تولید را انجام نمی دهد اما ماهیان پرورش یافته در این مرکز به منظور تولید انبوه به  شرکت های خصوصی فروخته می شود.

مرتضایی با بیان اینکه پرورش ماهیان دریایی در استخر و قفس های خاکی یکی از اهداف این مرکز محسوب می شود، گفت: عمده ماهیان پرورشی در این ایستگاه  از نوع هامور، صبیتی و شانک هستند و پرورش ماهی زبیدی(حلوای سفید) نیز در دستور کار این مجموعه قرار دارد.

مهر/

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.