هدیه شهرداری چمران به شهروندان؛ ۸ پروژه عمرانی و ورزشی در شهر چمران افتتاح شد/ سال آینده مملو از خبرهای خوش برای شهروندان چمران خواهد بود

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: امام جمعه شهر شهید چمران در مراسم بهره‌برداری از پروژه‌های شهرداری این شهر اظهار داشت: بازسازی و افتتاح مسجد حضرت امام خمینی (ره) در این دهه مبارک را می‌توان یکی از بزرگ‌ترین و با برکت‌ترین پروژه‌های مجموعه شهرداری شهر شهید چمران برشمرد.

 

حجت‌الاسلام سیدمنتصر هاشمی افزود: هزینه‌کرد در مساجد یک سرمایه‌گذاری محسوب خواهد شد و هزینه کردن برای تاسیس یک مسجد چندین برابر با ارزش‌تر و پر اهمیت‌تر از تاسیس صد کلانتری و تاسیس مرکز خرید خواهد بود اما متاسفانه همچنان در سطح کشور شاهد مساجد نیمه کاره و یا حتی بازسازی نشده هستیم که مسئولان باید وارد عمل شوند و همه را به دوش مردم نیاندازند.

وی تصریح کرد: مردم هم باید در نظر داشته باشند که به واسطه ذکات می‌توانیم تمام نیازهای مساجد و حسینیه‌ها و دیگر اماکن مذهبی را تأمین کنیم چرا که خداوند می‌فرماید هرچه خوبی و زیبایی دارید برای مسجد قرار دهید.

امام جمعه شهر چمران متذکر شد: رسیدگی و زیباسازی مساجد در جذب نمازگزار و قشر جوان جامعه بدون شک تاثیر خواهد گذاشت و این امر باعث کاهش مشکلات اخلاقی و اجتماعی خواهد شد.

 

شهردار چمران: نگاه ویژه‌ای به مناطق مرحوم و حاشیه‌نشین شهر داریم

 

شهردار چمران نیز در آیین افتتاح این پروژه‌ها که با حضور فرماندار، امام جمعه ماهشهر، امام جمعه چمران و جمعی از مسئولان محلی برگزار شد، اظهار کرد: بنده و دوستان بزرگوارم در شورای شهر از ابتدای قبول مسئولیت، تمام همت و تلاش خود را به کار بردیم که نگاه عمرانی شهرداری، نگاه ویژه‌ای به مناطق محروم و حاشیه شهر باشد.

دکتر ابراهیم بریحی‌نژاد افزود: با این دیدگاه، بنده و دوستانم در شورای شهر، که واقعاً در این راه حمایت بی‌دریغی کردند، توانستیم تا حدودی بار زیادی از مشکلات مناطق حاشیه را برداریم و امروز شاید اهالی محترم منطقه خود گواه بر این مدعا باشند.

وی تصریح کرد: تا شش ماه پیش وضعیت مناطق حاشیه‌ای و محروم به گونه‌ای بود که نیاز مبرم به پیاده‌روسازی، جدول‌گذاری، آسفالت و روشنایی داشت و نیاز بود که نگاه ویژه‌ای به این مناطق شود و ما نیز دقیقاً با همین نگاه قدم برداشتیم.

 

بریحی‌نژاد: شهروندان چمرانی به رضایت‌مندی نسبی از خدمات شهرداری رسیده‌اند

 

شهردار چمران ادامه داد: امروز می‌توانیم مدعی باشیم که یک رضایت‌مندی نسبی را در مناطق حاشیه شهر چمران را اول از همه با تلاش و حمایت خود مردم، برای آنها به وجود بیاوریم.

دکتر بریحی‌نژاد در ادامه به پروژه‌های بهره‌برداری شده اشاره کرد و گفت: هشت پروژه با اعتباری بالغ بر ۱۸ میلیارد ریال امروز به بهره‌برداری رسید که از مهم‌ترین آنها می‌توان به ساماندهی مسجد امام خمینی (ره) کوی عمار، ساماندهی آرامستان امام‌زاده ویس، پروژه روشنایی و فاز نخست کفپوش‌گذاری پیاده‌روهای کوی عمار اشاره کرد.

وی افزود: آرامستان امام‌زاده ویس شرایط نامطلوبی داشت که امروز با تکمیل آسفالت، جدول‌گذاری و حل مشکل آب، بستر بسیار مناسبی در آن فراهم شده است و به جرأت نیز می‌توانیم بگوییم در کوی عمار و همچنین کوی یاسر بیش از ۹۰ درصد کوچه‌ها و معابر کفپوش‌گذاری شده است.

شهردار چمران خاطرنشان کرد: احداث دو زمین چمن مصنوعی در دو منطقه محروم شهر چمران، جدول‌گذاری و کفپوش‌گذاری پیاده‌ىوهای خیابان صداقت ۷ و تعمیر و راه‌اندازی یک‌دستگاه اتوبوس با هزینه‌ای بالغ بر ۸۰۰ میلیون ریال از دیگر پروژه‌ها و طرح‌های افتتاح شده امروز است.

دکتر بریحی‌نژاد همچنین به مهم‌ترین برنامه‌های سال آینده شهرداری چمران اشاره کرد و گفت: یکی از مهم‌ترین برنامه‌هایی که در سال آینده در صورت تأمین اعتبار خواهیم داشت نخست بحث ساماندهی بازار و دیگری احداث استخر شهر چمران خواهد بود.

 

رئیس شورای شهر چمران:

سال آینده مملو از خبرهای خوش برای شهروندان چمران خواهد بود

 

رئیس شورای شهر چمران نیز اظهار کرد: با توجه به اینکه مشکل تملک اراضی این شهر حل شده است و در بودجه نیز این را دیده‌ایم، سال ۹۴ سالی با پروژه‌های عمرانی و خبرهایی خوش برای شهروندان خواهیم داشت.

بلقیس حسینی تصریح کرد: اولویت کار ما بحث ساماندهی بازار که مرکز ثقل شهر است خواهد بود و اگر این مکان ساماندهی شود بدون شک بخش عظیمی از مشکلات حل خواهد شد.

وی افزود: با توجه به وضعیت نابسامان امروز بازار چمران، طرحی داریم که این مکان در محل خود ساماندهی شود و به صورت کارشناسی نیز طرح مطالعاتی آن انجام شده است و به امید خداوند در سال ۹۴ این طرح کلید خواهد خورد.

رئیس شورای شهر چمران متذکر شد: بازار این شهر جابجا نخواهد شد بلکه در مکانی کنونی خود به ساماندهی خواهد رسید.

حسینی در پایان یادآور شد: ان‌شاءالله این خبر خوب را نیز می‌توانیم به همشهریان عزیز بدهیم که دیگر برنامه شهرداری چمران در سال آینده احداث فرهنگسرا و همچنین احداث استخر خواهد بود.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.