مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان: از نهم تا ۲۲ بهمن منشاء گرد و غبار، شهرستان بندر ماهشهر بوده است

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: در سال های گذشته وقوع سیلاب های فصلی موجب تر شدن زمین و رشد گیاهان می شد اما ساخت سدهایی در بالادست خوزستان و ذخیره کردن آب ها ،دشت های خوزستان را خشک کرده است.

احمد رضا لاهیجان زاده در همایش علمی بررسی کانون های ریزگردها، عوامل، اثرات و راهکارهای مقابله با آنها که در محل اداره کل محیط زیست خوزستان برگزار شد افزود: منشاء ریزگردهای اخیر در این استان داخلی است.

وی با اشاره به اینکه فعالیت شرکت های نفتی در تالاب هورالعظیم مورد تایید محیط زیست نیست گفت:این فعالیت ها با استاندارد جهانی فاصله زیادی دارد و برای حفاری چاه های نفتی بخش زیادی از این تالاب خشک شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان افزود: در جلسه هیات دولت مقرر شد برای حل این مشکلات اعتبارات مورد نیاز برای تثبیت ۳۰ هزار هکتار شن های روان و سه هزار هکتار مالچ پاشی تامین شود.

وی گفت: همچنین در جلسه روز گذشته هیات دولت معین شد که یک هزار و ۷۰۰میلیارد ریال اعتبار در بودجه سال ۹۴ اختصاص داده شود.

وی از تهیه بسته حمایتی درهیات دولت برای مقابله با ریزگردها خبر داد و اظهار کرد:این بسته تهیه شده و در سفر رییس سازمان محیط زیست به خوزستان جزییات آن بررسی می شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان در خصوص منشاء گردو غباراخیر در خوزستان بیان کرد: از نهم تا ۲۲ بهمن،منشاء گرد و غبار از منطقه ای در شهرستان ماهشهر بوده و گردو غبار خارج از استان نیز موجب تشدید این پدیده شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان خاطرنشان کرد: از سوی دیگر در حاشیه هندیجان، ۸۰ هزار هکتار مساحت شنزار وجود دارد که عامل گرد و غبار خوزستان است.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.