غلظت ۶۶ برابری گردوغبار در ماهشهر

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: مدیر روابط عمومی اداره کل محیط زیست خوزستان گفت: میزان غلظت گردو غبار در شهرستان ماهشهر در جنوب خوزستان به بیش از ۱۰ هزار میکروگرم بر متر مکعب یعنی ۶۶ برابر حد مجاز رسید.

شهریار عسکری با اشاره به اینکه غلظت گردوغبار در خوزستان رو به افزایش است افزود: پنجشنبه دو هفته پیش نیز اهواز برای نخستین بار غلظت بالای ۶۶ برابری حد مجاز را در مدت چند سالی که خوزستان با پدیده گردوغبار روبه رو است تجربه کرده بود.

وی افزود: تا ساعت ۱۳ روز یکشنبه میزان غلظت گردو غبار در اهواز به هشت هزار و ۱۱۰میکروگرم بر متر مکعب رسیده است.

وی گفت: میزان گردو غباردر شهرستان آبادان تا این ساعت به ۴۸۶ میکروگرم،در شادگان ۲۲۶ میکروگرم ،اندیمشک ۱۱۴ میکروگرم ،بهبهان به ۲۸۶ میکروگرم و در شوش به ۲۶۰ میکروگرم بر متر مکعب رسیده است.

ستاد بحران استانداری خوزستان نیز اعلام کرد تمامی ادارات در شهرستان های اهواز، آبادان، ماهشهر، هندیجان، دشت آزادگان،کارون، باوی، امیدیه، حمیدیه، خرمشهر، و رامشیر به دلیل بروز پدیده گردو غبار در روز یکشنبه تعطیل شد.

پیش از این نیز با اعلام ستاد بحران خوزستان مدارس استان در شهرستان های اهواز ،آبادان،ماهشهر ،امیدیه ،هندیجان و دشت آزادگان و شهرهای تابعه تعطیل اعلام شده بود.

میزان طبیعی وجود ذرات معلق در هوا حدود ۱۵۰ میکروگرم بر متر مکعب است.

غلظت آلاندگی گردوغبار، مشکلات زیادی را برای شهروندان ، بویژه دانش آموزان و کارکنان ادارات تعطیل شده که قصد عزیمت به منزل را درهوای آلوده داشتند، بوجود آورد.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.